سو استفاده از قانون یا رانت مدیریتی: پرداخت شهریه تحصیلی مدیرکل از بیت المال!

یک اقدام عجیب شهریه تحصیلی یکی از مدیران کل استان از محل بیت المال پرداخت شده است!

به گزارش افق دنا و به نقل از افتونیوز، پرداخت شهریه تحصیلی این مدیرکل برای یکی از ترم های مقطع دکتری پرداخت شده که دستگاه نظارتی با اخطار به این مدیر خواستار برگشت پول بیت المال شده است.

مشخص نیست این مدیر که ریاست شورای هماهنگی دستگاههای زیر مجموعه وزارت متبوع را نیز یدک می کشد از قانونی که در این خصوص وجود دارد سو استفاده کرده یا از رانت جایگاه اداری ریاست شورای هماهنگی این کار را انجام داده است.

البته لازم به توضیح است که هزینه تحصیل نه از دستگاه تحت امر که توسط یکی دیگر از دستگاهها پرداخت شده است.

گفته می شود با فشار دستگاههای نظارتی بخشی از پول به بیت المال بازگردانده شده است ولی سوال اینجاست که چرا این مدیرکل تقاضای کمک هزینه تحصیلی کرده است؟!

لازم است دستگاههای نظارتی استان بررسی کنند که آیا این مدیرکل که پیش از این به عنوان معاون مدیرکل نیز فعالیت می کرد از این کمک هزینه های تحصیلی در مقاطع پایین تر در سالهای گذشته استفاده کرده است یا خیر. چون به موجب قانون کسانی که کارمند دولت هستند در صورتی می توانند از این قانون استفاده کنند که شرایط لازم را داشته باشد و تا جایی که می دانیم مدیرکل و یا معاون مدیرکل یک دستگاه عریض و طویل با حقوق و مزایایی که دریافت می کنند، مستحق این کمک نبوده و نمی تواند از این قانون استفاده کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *