دستگا‌ه‌های فرهنگی بر تقویت کتابخانه‌های شهری و روستایی اهتمام داشته باشند

امام جمعه دهدشت در دیدار با رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان کهگیلویه خواستار تقویت کتابخانه‌های عمومی شهری و روستایی از دستگاه‌های فرهنگی شد.

به گزارش “افق دنا” حجت الاسلام علی وحدانی فر در این دیدار، ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: هر انسان فرهیخته‌ای که موفقیت‌های دنیوی و اخروی داشته از آثار مطالعه و کتاب است.

امام جمعه دهدشت افزود: جامعه‌ای که در آن مطالعه نشود آن جامعه پیشرفت نخواهد کرد.

وی بیان کرد: اگر می‌خواهیم ترویج فرهنگ کتابخوانی کنیم باید مسؤولان کتابخانه، آموزش عملی را در دستور کار خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر از کتابخا‌نه‌ها به عنوان یک نهاد اجتماعی و فرهنگی نام برد و با بیان این‌که ریشه‌های فرهنگ در کتاب است گفت: هدف اصلی کتاب باید خدمت به جامعه باشد و کتابی موثر است که به علم جامعه بیفزاید.

وی خواستار تقویت کتابخانه‌های شهرستان در بُعد کتاب و جایگاه آن‌ها شد و اظهار کرد: همه نهادها در این مسیر اهتمام داشته باشند چرا که بلوغ فکری و رشد یک جامعه در کتابخانه است.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر هم‌چنین خواستار ارتقاء کتابخانه‌های بخش‌های شهرستان شد و گفت: کتابخانه‌های روستایی را تقویت و خانه کتاب در روستاها راه‌اندازی شود.

سید نبی الله تقوی رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان کهگیلویه نیز در این دیدار به بررسی اهمیت کتاب از دیدگاه رهبر معظم انقلاب پرداخت و اظهار کرد: جامعه‌ای که کتاب نخواند قدرت تحلیل را از دست خواهد داد.

وی شعار هفته کتابخوانی را “آینده خواندنی است” ، عنوان و خواستار همکاری دستگاه‌های فرهنگی جهت هر چه بهتر برگزار کردن برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی در شهرستان شد./Fars

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *