یادداشت/غلام نژاد معیار نگاه مدیریتی در استان/ علم بهتر است یا سیاست؟

سیاست و سیاست زدگی در ادبیات عملیاتی دو واژه کاملا مجزا از یکدیگر بوده که هر عنصری در باکس های دستگاهی می تواند خزان یا افول سنگینی بر آن مجموعه تحمیل کند.
در کهگیلویه و بویراحمد نیز چارت های اداری خواه یا ناخواه مورد توجه نمایندگان و دوست داران اتوریته قرار دارد.
در حالی که گردش نخبگان با تغییر دولت ها در تمام کشور مرسوم است، در استان کهگیلویه و بویراحمد برای دستیابی به برخی صندلی ها نگاه جناحی. سیاسی و فردی بر تخصص ها می چربد.
دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به عنوان قلب تپنده موازنه مدیریت ها در ادوار مختلف دست به دست و با چاشنی های مختلف گردیده است.
بررسی چارت این مجموعه به وضوح گواه بر چیدمان گروهی و با نگاه چپ و راستی است که تنها در سالهای ابتدایی فعالیت این مجموعه خلاف آن ثابت شده است.
طی ماه های اخیر زمزمه تغییر در ریاست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نگاه های گروه های مختلف را به خود معطوف کرد.
دانشگاهی که طی سالهای اخیر تجارب مختلفی در پوست اندازی با نگاه قومی را به خود دیده و با نگاهی در صفر تا صد چارت های آن می توان پرواضح به شرایط آن پی برد.
در حال حاضر گزینه سازی ها و گزینه سوزی ها بر مدار برخی رسانه ها و خطوط فکر دهی آنها عبور کرده تا شاهد شکل گیری یک نخبه کشی دیگر در حوالی نگاه افراد رطب خورده ی منبع رطب کن باشیم.
در حال حاضر چندین گزینه برای ریاست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج مطرح بوده که نام دکتر محمد غلام نژاد به عنوان محتمل ترین گزینه دیده می شود.
غلام نژاد عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بوده و دهها مقاله بین المللی و داخلی را در کارنامه خود میبیند که سوابق پر و پیمانش نیز در این یادداشت نمی گنجد.
حال با در نظر گرفتن نگاه های حاکم بر انتصابات دانشگاه علوم پزشکی و جریانات شکل گرفته، متولیان وزارت خانه ای و استانی در یک آزمون سخت علم بهتر است یا سیاست قرار گرفته اند.
از سویی چانه زنی برخی افراد و احزاب بر شکل گیری جوی سنگین برای انتخاب ریاست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزوده و از طرفی یک آزمون سخت برای متولیان در جریان است.
در این میان دبیر جبهه پایداری استان با طرح واژه اصلاح طلب و اصولگرا که اغلب به شایسته سالاری ها در دستگاه ها ضربه زده، خواهان بکارگیری نیروی از بدنه اصولگرایی در دانشگاه علوم پزشکی شده است.
حال سوال اینجاست، آیا با برچسب های چپ و راستی ضربه مهلکی به توان نیروهای با کیفیت ادارات زده نمی شود؟
آیا این تفکر یک تمامیت خواهی نخبه کش را رقم نمی زند؟
آیا متولیان بار دیگر سیاست را بر علم ترجیح می دهند؟ البته شاید خیلی ها در جریانات سیاسی، سیاست را عین علم می دانند.
با این حساب باید دید سکان مدیریت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با دستان چه کسانی و به چه کسی سپرده می شود و این سوالات به زودی با انتخاب رئیس دانشگاه پاسخ داده خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *