آغاز فعالیت مرکز غربالگری سرطان در یاسوج

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی افق دنا؛ رئیس بیمارستان شهید رجایی یاسوج گفت: با تشخیص زود هنگام سرطان از پیشرفت بیماریهایی که مستلزم درمان‌های پیچیده و طولانی مدت هستند جلوگیری می‌شود.


یعقوب پرندوار با بیان اینکه بعد از بیماری های قلبی عروقی و سوانح، سرطان، سومین عامل مرگ و میر در کشور و استان است افزود: حدود ۶۰ درصد بیماران سرطانی با تشخیص زودهنگام و به موقع درمان می شوند.وی ادامه داد: سرطان های پوست، معده، سینه و روده بزرگ شایعترین سرطان ها در بین مردم هستند.


پرندوار گفت: ماهانه مبالغ زیادی برای درمان هر بیمار سرطانی هزینه می شود که با تشخیص زودهنگام، از این هزینه ها کاسته می شود. رئیس بیمارستان شهید رجایی یاسوج افزود: در این مرکز خدماتی همچون آندوسکوپی، کولونوسکوپی، کولپوسکوپی و ماموگرافی با تمرکز بر سرطان های سینه، کولورکتال و معده ارائه می‌شود.

پرندوار ابراز امیدواری کرد: با راه اندازی این مرکز و استفاده از خدمات زود هنگام و نیروی انسانی مجرب به کاهش میزان آمار بستری و مرگ میر بیماران کمک می شود.

وی اضافه کرد: این مرکز در سال ۹۵ در زمینی به مساحت ۶۰۰ متر مربع کلنگ زنی و در سال ۹۷ افتتاح شد و از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون به عنوان مرکز پشتیبان کرونا و در مقاطعی هم به عنوان مرکز نمونه گیری کرونا خدمانی رسانی می کند.

منبع: صداوسیما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *