یادداشت/عدم شایسته سالاری و بومی گزینی در صداوسیما/غیربومیان اصلح تر از بومیان در مرکز سیمای یاسوج

افق دنا:

با انتصاب امیر رئوف در سال ۱۳۹۷ بر مدیرکلی مرکز صداوسیما مرکز یاسوج،مدیران غیر بومی زیادی در صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد بکار گرفته شد.
روند تغییرات در یاسوج اکثراً برای غیربومی‌ها رقم خورد و توجهی به نیروهای توانمند استان نشد.
گویا استان کهگیلویه و بویراحمد تافته‌ای جدا بافته است چرا که وقتی نگاهی به تغییر و تحولات در اداره کل صدا و سیمای استان می‌اندازیم متوجه می‌شویم که اکثر نیروهای هم استانی که طی سالها دارای تجاراب گران سنگی شدند و فرصت خدمت‌گزاری از آنان گرفته شده بود در دوره مدیر کلی رئوف نیز ظاهراً از افتخار خدمت به مردم محروم اند و فدای تصمیمات عجیب در گزینش مدیران و مسئولان این اداره شده‌اند.
حمایت ایشان از انتصاب مدیران غیربومی در این مرکز در حالی ادامه دارد که معاون سیمای این مرکز آقای حمزه ( اهل خوزستان،آبادان ) به مقصد یاسوج وارد شد و آقای احمد پور معاون خبر (اهل فارس،شیراز) ، آقای بذر افشان مدیر سروش(اهل فارس،شیراز) ، آقای توکلی معاون صیانت و حراست (اهل یزد)،آقای اشعه شعار معاون فنی(اهل مرکزی،ساوه)،آقای کردستانی مدیر مالی (اهل خوزستان،آبادان ) و آقای استوار به عنوان قائم مقام (اهل اصفهان،شهرضا) و حتی مدیر دفتر مدیرکل آقای شهریاری (اهل سیستان و بلوچستان) منصوب شدند.

مانده‌ایم این چه رویه ای است که کفه‌ی سنگینش به استان های دیگری میل می کند و کفه‌ی سبک آن به نیروهای بومی این استان گرایش دارد؟!

استان کهگیلویه و بویراحمد به نسبت جمعیت پس از یزد دومین میزان فارغ التحصیلان دانشگاهی را در کشور دارد.هیچ کجای کشور به اندازه کهگیلویه و بویراحمد نیروی مستعد ندارد اما متأسفانه ورود عده‌ای از سیاسیون به این عرصه، باعث شده است افراد توانمند در سال‌های اخیر همواره کنار گود بمانند و در عوض آن‌ها که از قدرت لابی داشته یا از راه نفوذهای دیگری بهره می‌برند، مناصب را به چنگ بیاورند که مشخصاً این‌ها نه شیفتگان خدمت، بلکه تشنگان قدرت اند.
پر واضح است حضور این قبیل افراد به عنوان مدیر در کهگیلویه و بویراحمدی که از قافله‌ی توسعه جا مانده‌ است، باعث غرق شدن همان اندک داشته‌های قبلی نیز خواهد شد.
انتطار میرود دستگاه های نظارتی و اجرایی،خصوصا استاندار محترم و معاون سیاسی امنیتی در خصوص عملکرد صداوسیمای مرکز یاسوج ورود و ضمن بررسی راندمان این نهاد مهم خواهان بکارگیری نیروهای بومی در مدیریت ارشد صداوسیما استان باشند.
لازم به ذکر است بر اساس شنیده ها یادآور شوم، قرار بود آقای بهرام مدیر کل فعلی مرکز آبادان به جای آقای جلایی مدیر کل مرکز هرمزگان منصوب شود که نمایندگان استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و نماینده ولی فقیه اعلام مخالفت داشتند و اصرار آنها بر عدم این جابه جایی باعث شد ، مسئولان سازمان صدا و سیما از خیر این تغییر بگذرند و بر بومی گزینی برای آن مرکز به توافق برسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *