سوئیفت؛ تحریمی که برداشته نشد

کارشناس مسائل هسته‌ای نوشت: تحریم سوئیفت ناظر به یک فهرست مندرج در قوانین اتحادیه اروپاست و برای افراد حقیقی و حقوقی که نام آنها در فهرست قرار داشته باشند نه لغو می شود و نه تعلیق.

حرف مردم:

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، مهدی محمدی کارشناس مسائل هسته‌ای در یادداشتی در واکنش به گفتگوی تلویزیونی شب گذشته وزیر امورخارجه با مردم نوشت: آقای ظریف دیشب در برنامه نگاه یک با لحنی تمسخرآمیز فرمودند منتقدان می گفتند تحریم سوئیفت رفع نخواهد شد ولی دیدیم که شد. ظاهرا یک بار دیگر باید توضیح واضحات بدهیم. من البته این بحث را یک بار در جلسه ای حضوری که کسان دیگری هم در آن حاضر بودند با معاون ایشان طرح کردم و ایشان در آنجا به ناچار موضوع را تایید کرد.

تحریم سوئیفت ناظر به یک فهرست مندرج در قوانین اتحادیه اروپاست و برای افراد حقیقی و حقوقی که نام آنها در فهرست قرار داشته باشند نه لغو می شود و نه تعلیق. اکنون هم خدمات سوئیفت فقط برای بانکهایی برقرار شده که از این فهرست خارج شده اند و برای آنها که نامشان در این فهرست باقی مانده از جمله بانک صادرات این تحریم همچنان برقرار است. بنابراین تحریم سوئیفت باقی مانده و فقط از مصادیق آن کاسته شده است. این چیزی است که آقای ظریف هم دیشب چاره ای جز تایید آن نداشت.

از این موارد در برجام فراوان است که از این پس دیگر به دلیل اجرایی شدن برجام قابل لاپوشانی نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *