اعلام میزان بارش های رحمت الهی در کهگیلویه و بویراحمد تا صبح امروز/سرآسیاب یوسفی رکورد زد

به گزارش “افق دنا” به نقل از irib، کارشناس اداره کل هواشناسی این استان گفت: هر چند که این بارندگی اخیر در برخی مناطق استان مشکلاتی را به لحاظ آبگرفتگی معابر داشته ولی در مجموع سبب طراوت هوا و خوشحالی مردم شده است.

به گفته بهره مند، آخرین تغییرات بارش های کهگیلویه و بویراحمد ظرف فعالیت سامانه اخیر تا صبح امروز در دیگر مناطق استان از جمله دیشموک ۶۷، قلعه رئیسی ۴۱، مارگون ۳۳، لنده ۲۵.۵، لیکک ۲۰.۳، یاسوج ۱۸.۲، چرام ۱۷، دهدشت ۱۲.۶، باشت ۱۰.۵ و امامزاده جعفر ۴.۵ میلی متر باران باریده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این سامانه از عصر روز گذشته وارد استان شده و بارش باران در تمامی مناطق استان را در پی خواهد داشت.

وی افزود: این بارش ها تا امشب به صورت برف در قله ها و ارتفاعات و باران در تمامی مناطق کهگیلویه و بویراحمد ادامه دارد.کشاورزان کهگیلویه و بویراحمدی که ۴۲ روز پاییزی در انتظار بارش رحمت الهی بودند با فعالیت سامانه بارشی قوی و بارش باران در بیشتر مناطق استان خوشحال شدند.

بسیاری از کشاورزان کهگیلویه و بویراحمدی به ویژه دیم کاران که برای بارش باران و  زیر کشت بردن مزارع خود لحظه شماری می کردند  با بارش نخستین باران پاییزی دغدغه آنان برای شروع کشت دیم برطرف شده است.

با وجود اینکه کشت پاییزه گندم ،جو، کلزا ، چغندرقند در این استان آغاز شده ولی بسیاری از بهره برداران به ویژه دیم کاران منتظر بارش باران پاییزی بودند تا بتوانند در شرایط مطلوب که خاک از رطوبت مناسب برخوردار باشد کشت و کار خود را شروع‌ کنند.

براساس گزارش سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد امسال کشت پاییزه محصولات زراعی مانند گندم، کلزا و جو در بیش از۱۰۰ هزار هکتار از مزارع این استان هدفگذاری شده که ۷۵درصد از مزارع زیر کشت دیم هستند به همین دلیل بارش باران برای بهره برداران بسیار مهم است.

جامعه ۱۱ هزار خانواری عشایر کهگیلویه و بویراحمد که بارش باران افزون بر طراوت هوا به علت سبز شدن مراتع و تامین علوفه علوفه و تقویت آب چشمه برایشان بسیار مهم است از این بارندگی مسرور شدند.

مردم شهرستان های مناطق گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد چون گچساران، کهگیلویه،باشت، بهمئی، لنده و چرام که در چند روز اخیر به علت بالا بودن رطوبت و دما روزهای مانند تابستان گرم و شرجی را در دومین ماه پاییز تجربه می کردند نیز با خنک شدن هوا خوشحال شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *