توضیحات جدید رئیس محیط زیست شهرستان کهگیلویه در خصوص جانمایی سایت زباله دهدشت

به گزارش افق دنا؛ به نقل از Fars؛ روح‌الله عزیزی در این خصوص اظهار کرد: با توجه به مشکلات فعلی در سایت دفن زباله شهر دهدشت و آلایندگی هوا ناشی از تلنبار کردن، سوزاندن و دفن غیر اصولی و سرایت به شهر دهدشت و روستای همجوار، طرح در شورای سلامت شهرستان کهگیلویه واعضای کمیته پسماند شهرستان جهت مکان‌یابی مکان جدید اقدام نموده ولی با توجه به وجود معارضات اجتماعی بی‌نتیجه ماند.

رئیس اداره محیط‌زیست کهگیلویه افزود: در همین راستا اساتید و پژوهشگران دانشگاه و محیط زیست کهگیلویه به این نتیجه رسیدند که با توجه به حساسیت موجود، مکان‌یابی را براساس ضوابط و معیارهای مکانیابی دفن زباله سازمان حفاظت محیط زیست ایران و استفاده از نرم‌افزارهای GIS و سایر برنامه‌های نرم افزاری  پکاربردی و مورد نیاز، انجام دهند و ضوابط بکار گرفته راه اصلی و فرعی، روستاها، مزارع و باغات، آب‌های سطحی و زیرزمینی، جنگل، توپوگرافی منطقه، مناطق حفاظت شده، جهت باد غالب منطقه هستند.

عزیزی تصریح کرد: این یک کار تحقیقاتی و پژوهشی است و جنس و بافت خاک، آیتم‌های شیمیایی و میکروبی آب‌های سطحی و زیرزمینی نزدیک به سایت فعلی نمونه برداری و آنالیز خواهند شد.

به گفته رئیس محیط‌زیست کهگیلویه، پروپوزال این طرح تحقیقاتی – پژوهشی نوشته و ثبت گردید و این طرح در حال انجام و زمان‌بر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *