انتقاد رئیس شورای شهر و شهردار دهدشت از عدم همکاری مسئولان شهری در طرح بازآفرینی شهری

صبح امروز ” جلسه باز آفرینی پایدار شهری کهگیلویه”در سالن کنفرانس فرمانداری شهرستان کهگیلویه برگزار شد.

به گزارش افق دنا؛ هدف از اجرای سیاست های بازآفرینی شهری و برنامه های تجدید حیات شهری، ارتقا شرایط کیفی زندگی در سکونت گاه ها از طریق ایمن سازی و مقاوم سازی ساختمان ها، توسعه و بهبود زیرساخت های شهری، تأمین خدمات شهری موردنیاز، آموزش ساکنان، ایجاد فرصت های شغلی، تقویت نهادهای مدیریت محلی و دفاتر خدمات محله ای مردم نهاد، الگوسازی و ترویج قواعد و دستورالعمل های کیفی ساخت و ساز است. 

از این رو حدود پنج میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکونی در ۱۴۱ هزار هکتار بافت فرسوده در سطح شهرهای ایران وجود دارد که در این میان سهم شهرستان کهگیلویه ۱۴ هکتار بافت فرسوده شهری است.

بعد از مدتی جلسه ستاد بازآفرینی شهرستان کهگیلویه با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در فرمانداری برگزار شد.

جمشیدی رئیس شورای شهر دهدشت،ضمن تبریک عید غدیر به حاضرین در جلسه گفت: در گذشته مشکل اصلی در استان را توزیع ناعادلانه بودجه در شهرستان ها را می دانست،اما بعد از جذب بودجه برای این پروژه مشکل اصلی را همکاری نکردن نهادهای مربوطه می داند.
وی با اشاره به غیبت فرماندار در جلسه به اهمیت جلسه اشاره کرد وشخص اول پاسخگو را در مورد پروژه بازار روز دهدشت فرماندار دانست و از حضور نیافتن ایشان گلایه کرد.
وی با بیان اینکه پیشرفت چندانی در این پروژه حاصل نشد تاکید کرد اگر کار هرچه زودتر انجان نگیرد بودجه جذب شده برگشت خواهد خورد.
جمشیدی با اشاره به اینکه از بیست و یک پروژه بازسازی در استان تاکنون بیست پروژه وارد مرحله اجرا شده و فقط پروژه ساماندهی بازاروز تنها پروژه ای هست که وارد مرحله اجرا نشده و تاکنون هیچ نتیجه ای حاصل نشد
محمد حسین جمشیدی با اشاره به دغدغه مندی مسئولین فرهنگی در پروژه های بازسازی شهرداری گفت:در طرح پارکینگ این دغدغه مندی دیده شد و قرار بر این شد در طبقه سوم این طرح مجتمع فرهنگی و بازارچه فرهنگی احداث شود.

اسفندیار برخه شهردار دهدشت با اشاره به اینکه در شهر گچساران همه ادارات خدماتی و فرمانداری پای کار بودند خواستار این شدند که ادارات و فرمانداری دهدشت هم پای کار باشند.

وی مشکل اصلی شهر راپروژه بازار روز دهدشت دانست و خواستار این شد که اعتباری که برای این مشکل جذب شده را با همکاری همدیگر به درستی استفاده کنیم تا این اعتبار برگشت نخورد
وی سه جایگاه پیشنهادی خود را برای بازار روز دهدشت محل فعلی بازار جمعه و زمین کناری پارک جانبازان و سالن فرمانداری دانست.

منبع:عصرزاگرس

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *