عملیات مرمت و احیاء بازار تاریخی دهدشت آغاز شد

به گزارش افق دنا؛ معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان در بازدید از بافت تاریخی دهدشت گفت: با هدف احیای آثار تاریخی استان کهگیلویه و بویراحمد کارمرمت و ساماندهی بازار در مجموعه بافت تاریخی دهدشت آغاز شد.


رحیم دادی نژاد افزود: در این مرحله ۱۱ حجره از بازار تاریخی بلاد شاپور مرمت و ساماندهی می‌شود.


دادی‌نژاد اضافه کرد: این بازار تاریخی بعد از مرمت با هدف ایجاد اشتغال‌زایی و رونق صنعت گردشگری در شهرستان کهگیلویه به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار می‌شود.


وی با بیان اینکه تاکنون برای سامان‌دهی، احیا، ترمیم و آواربرداری بافت تاریخی شهر دهدشت ۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است، ادامه داد: احیای مسجد تاریخی مورک، واگذاری مجموعه کاروانسرا به بخش خصوصی، مرمت خانه تاریخی کهزادی و اجرای ۶ برج نوری در بافت تاریخی از جمله اقدامات انجام شده در بافت تاریخی بلاد شاپور دهدشت است.


معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد به اقدامات انجام شده برای ساماندهی بافت تاریخی دهدشت اشاره کرد و گفت: کاوش و آواربرداری ارگ بافت تاریخی، کاوش و آواربرداری گذر پشت کاروانسرا، احداث پارک مسجد ابوذر، مرمت حجره‌های کاروانسرا، مرمت حجره‌های امامزاده جابر (ع)، سم‌پاشی مجموعه بلاد شاپور و تدوین و آماده‌سازی ثبت جهانی شهر تاریخی دهدشت از دیگر اقدامات انجام‌شده برای سامان‌دهی این بافت تاریخی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *