گوگل و مبارزه با قاتل انسان

گوگل را همه در دنیای فناوری اطلاعات می‌شناسند اما به گزارش همشهری آنلاین این شرکت حالابا همکاری انجمن قلب آمریکا قصد آغاز پروژه‌ای ۵۰ میلیون دلاری برای یافتن راهکارهای جدید مقابله با بیماری‌های قلبی را دارد.

شرکت گوگل توجه خود را به سوی قلب انسان‌ها متمایل کرده‌است. گروه علوم زیستی گوگل که محصول جانبی پیوستن گوگل به شرکت آلفابت بوده‌است، با همکاری انجمن قلب آمریکا پروژه‌ای ۵۰ میلیون دلاری را برای مقابله با بیماری‌های قلبی آغاز خواهد‌کرد. سهم ۲۵ میلیون دلاری انجمن قلب آمریکا بزرگترین سرمایه‌گذاری روی یک پروژه در طول تاریخ این انجمن بوده‌است.

بیماری‌های قلبی اصلی‌ترین قاتل انسان‌ها در جهان به شمار می‌روند، مشکلی که به گفته اندی کنراد مدیر اجرایی گروه علوم زیستی گوگل، آماده نوآوری‌های جدید و تفکر غیرمعمول و شورشی است و به کمی تحول نیاز دارد.

علاوه بر پشتیبانی مالی، گوگل از ابزارهای فناورانه‌ای مانند حسگرهای کنترل کننده سلامت انسان نیز در این پروژه بهره خواهد‌برد. کنراد می‌گوید گوگل به دنبال درمان است،‌اگرچه هیچ تضمینی برای موفقیت این پروژه وجود ندارد اما می‌توان برای رسیدن به موفقیت تلاش کرد.

با انتخاب مدیر پروژه‌ای متفاوت که متناسب با مهارت‌ها و ایده‌هایش می‌تواند یک متخصص قلب، یک پرستار، و یا یک نوجوان از اهالی ویسکنزین باشد برای این پروژه، زمینه انجام مطالعات به شکلی متفاوت فراهم خواهد‌شد. به گفته رابرت هارینگتون رئیس دانشگده پزشکی دانشگاه هاروارد و عضو هیات مدیره انجمن قلب آمریکا، مطالعات سنتی تنها موجب بهبود تدریجی روند درمان بیماری‌های قلبی شده‌اند، اما آنچه ما به دنبال آن هستیم، انجام کاری انقلابی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *