آنچه در جلسه وزیر صمت با نمایندگان استان گذشت/موحد: اقدامات خوبی به تازگی در معادن فسفات و بوکسیت چرام صورت گرفته و باید ادامه پیدا کند/ وزارت صمت در زمینه معدن سلستین بهمئی و نیترات دیشموک چاره اندیشی کند تا این مواد در همان شهرستان تبدیل شوند/علیرضا رزم حسینی وزیر صمت: با هدف ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری طرح اقتصاد مقاومتی در ۱۵کهگیلویه، بهمئی،لنده و چرام اجرایی می شود

عصر امروز مجمع نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد با وزیر صمت دیدار کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی افق دنا؛ سید محمد موحد در این نشست با اشاره به برخی از مشکلات پیشروی معادن شهرستان کهگیلویه بزرگ خواستار توجه ویژه وزیر شد.

 

موحد افزود: در حوزه معدن در سال ۹۹ در این ۴ شهرستان اقدامات تاثیرگذار و مهمی انجام شده که در یک بازده زمانی کوتاه منتج به نتیجه می‌شوند.

 

نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده با بیان اینکه معادن فسفات و بوکسیت چرام یکی از معادن مهم حوزه انتخابیه هستند که اقدامات خوبی به تازگی صورت گرفته و باید ادامه پیدا کند.

 

موحد تصریح کرد: جاده دسترسی به معدن فسفات قیام نیاز به توجه ویژه دارد چرا که تا جاده و راه ارتباطی نداشته باشد سرمایه گذاران نیز نگاه جدی به این معدن مهم نخواهند داشت .

 

حجت‌الاسلام سید محمد موحد با تقدیر از عملکرد خداداد غریب‌پور مدیرعامل سابق ایمیدرو بیان کرد: دو پروژه آهک و فسفات چرام آغاز شده که معدن آهک برای ۱۰۰ نفر شغل ایجاد می‌کند و معدن فسفات نیز در چرام یک مرحله و در لنده۱ مرحله دیگری دارد.

 

وی با اشاره به اینکه بوکسیت حوزه کهگیلویه بار شده و به جاجرم می‌رود و معدن سلستین بهمئی و نیترات دیشموک نیز بلاتکلیف مانده که انتظار می‌رود وزارت صمت در این زمینه چاره اندیشی کند تا این مواد در همان شهرستان تبدیل شوند.

نماینده بویراحمد، دنا و مارگون نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های کهگیلویه و بویراحمد در بخش‌های مختلف، افزود: روز به روز بر تعداد جوانان بیکار در این دیار افزوده می‌شود که انتظار می‌رود سازمان‌های توسعه‌ای از جمله ایدرو و ایمیدرو برای سرمایه گذاری در این استان ورود کنند.

مهدی روشنفکر با اشاره به اینکه ۴۰ درصد واحدهای صنعتی استان تعطیل و ۶۰ درصد معادن غیر فعال است، خاطرنشان کرد: واحدهای صنعتی به انبار عمده فروشان تبدیل شده و شهرک‌های صنعتی شبیه شهر ارواح هستند.

وی تلاش‌ها و خدمات خداداد غریب‌پور مدیرعامل سابق ایمیدرو در زمینه معادن را قابل تقدیر دانست و ادامه داد: راه اندازی مجدد کارخانجات قند و آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج که امکان  استفاده مطلوب  از این ظرفیت آماده با کمترین هزینه و سرمایه‌گذاری میسر بوده، ضروری است.

روشنفکر ابراز کرد: ایجاد  لاین اعتباری به مبلغ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات از طریق بانک‌های تجاری  برای خرید کامیون به منظور توسعه حمل و نقل تولیدات کارخانه سیمان مارگون در دستور کار وزارت صمت قرار گیرد.

 

 

علیرضا رزم حسینی در نشست با مجمع نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: با هدف ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری طرح اقتصاد مقاومتی در ۱۵ج روستای بویراحمد، دنا و مارگون، ۱۵ روستای کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام و۱۵ روستای گچساران و باشت اجرایی می‌شود.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان از تشکیل یک کمیته برای بررسی پیشنهادها و درخواست مجمع نمایندگان خبر داد و افزود: امیدوارم شاهد تحقق خواسته‌های مردم کهگیلویه و بویراحمد باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *