ورود بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی دهدشت به موضوع واگذاری اراضی منابع طبیعی در لنده؛ واگذاری اراضی حادثه‌ساز در لنده به چه قیمت؟!/منابع طبیعی پاسخگو باشد

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد دهدشت پی‌گیر واگذاری اراضی حادثه‌ساز در لنده شد.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی افق دنا به نقل از فارس؛ بنا به اخبار واصله و تحقیقات به عمل آمده از جانب بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد دهدشت، ادارات منابع طبیعی و جهاد کشاورزی شهرستان لنده اقدام به واگذاری ۲۴ قطعه از اراضی منابع طبیعی به کارکنان خود واقع در شهرک شهید رجایی جنب مدرسه برکت کرده‌اند.

 

احمدرضا علمی‌خواه مسئول بسیح دانشجویی دانشگاه آزاد دهدشت در همین خصوص آورده است: با وجود کمبود اراضی در شهرستان لنده بالاخص شهرک شهید رجایی جهت تاسیس مراکز دولتی، آموزشی، خدماتی، درمانی، مبرهن است اقدام مقتضی، فارغ از نگاه علمی توام با توسعه صورت پذیرفته است و بلاشک این اقدام خسارات زیانباری را در آینده برای ساکنین این شهرک بوجود خواهد آورد.

 

لازم به ذکر است بسیج دانشجویی ضمن ابراز نگرانی از عواقب این واگذاری و اعلام موضع نسبت به منع این اقدام که خواسته مردم فهیم و انقلابی نیز می‌باشد لازم می‌داند برخی خطرات را جهت اگاهی مسئولان ادارات مذکور به شهر زیر اعلام بدارد.

 

۱_خیابان اصلی جنب اراضی تقسیمی بر اساس طرح تفصیلی دوازده متری بوده است که محور ارتباطی شهر لنده و شهرک شهید رجایی می‌باشد و در صورت واگذاری اراضی به هشت متر تبدیل می‌گردد همچنین خیابان محدود به پرتگاهی با ارتفاع ۱۰ متر شده که این واگذاری سبب سخت شدن تردد، افزایش سوانح و تصادفات جاده‌ای، داغدار شدن خانواده ها و صدمات جبران ناپذیری می‌گردد.

 

۲_با توجه به کاهش عرض خیابان اصلی و واگذاری اراضی در صورت بروز حوادث برای ساکنین شهرک و مدارس و خوابگاه پسرانه، واحدهای امدادی قادر انجام ماموریت در آن محل و اطراف آن نمی باشند و همچنین این خیابان محل عبور دسته‌های عذاداری بوده و سبب کاهش بار ترافیکی خیابان اصلی منتهی به گلزار می‌گردد و بر این اساس بسیار محدود خواهد شد.

 

۳- با توجه به اینکه شهرستان لنده با کمبود فضا جهت احداث مراکز دولتی، درمانی، خدماتی و حتی مسکونی روبرو است اولویت دستگاه‌های متولی ساماندهی و توسعه امکانات شهر، رسیدگی به وضعیت مردم و بخش‌های محروم‌تر است و ایجاد زیرساخت شهرک مذکور نیز بخشی از این توسعه می‌باشد و با توجه به پیگیری‌های بسیج دانشجویی اسنادی نیز وجود دارند که بیانگر واگذاری زمین به برخی کارکنان فعلی در واگذاری های قبلی نیز می‌باشد و همین مهم سبب نارضایتی مردم و کارکنان و با چالش کشیده شدن سایر ادارات گردیده است.

 

بدیهی است به کار نبردن تدابیر لازم با توجه به موارد فوق در کنار نگاه کارشناسی و حقوقی شاهد تضییع حق مردم، افزایش اعتراضات و نارضایتی ها، صدمات جبران ناپذیری که به آن اشاره گردیده خواهیم بود.

 

نظر به اهمیت موارد فوق الذکر و باتوجه به رسالت بسیج دانشجویی در صیانت و دفاع از حقوق حقه مردم، از دستگاه های نظارتی و امنیتی و متولیان امر می‌خواهیم برای جلوگیری از ضرر و زیان و رفع محرومیت زدایی از هیچ کمکی دریغ نفرمایند و بسیج دانشجویی کماکان تا روشن شدن موضوع به مطالبه گری خواهد پرداخت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *