عامل آتش‌سوزی‌های اخیر شهر یاسوج چیست؟

مسئول حوزه شهرسازی شهرداری یاسوج، نظارت دقیق ناظران ساختمان را ضروری دانست، گفت: استفاده از ایزوگام در دیوار ساختمان‌ها عامل آتش‌سوزی‌های اخیر شهر یاسوج بود.

 

فرزاد بابکان‌پور اظهار کرد: طبق ماده ۱۱۰ قانون شهرداری، مالکین موظف‌اند مطابق با موازین شهرسازی نسبت به ساماندهی و مرمت زمین یا بناهای مخروبه، نامناسب و نیمه‌کاره واقع در محدوده شهر که در خیابان یا کوچه و یا میدان اصلی شهر قرار گرفته اقدام کنند.

مسئول حوزه شهرسازی شهرداری یاسوج افزود: در صورتی که مالک به وظیفه خود عمل نکند شهرداری با تصویب انجمن شهر می‌تواند به مالک اخطار دهد که ظرف دو ماه با ایجاد نرده یا دیوار یا مرمت آن که منطبق با نقشه مصوب انجمن شهر باشد نسبت به ساماندهی ملک خود اقدام کند.

 وی عنوان کرد: اگر مالک نسبت به زیباسازی ملک خود خودداری کرد شهرداری می‌تواند به منظور تأمین نظر و اجرای طرح مصوب انجمن در زمینه زیبایی و پاکیزگی و شهرسازی هرگونه اقدامی را که لازم بداند در خصوص آن ملک انجام دهد.

این مسئول گفت: شهرداری می‌تواند درصدی از هزینه ترمیم و مرمت آن ملک را از مالک بگیرد و صورت حساب شهرداری به مالک ابلاغ می‌شود باید در مدت ۱۵ روز مبلغی را که شهرداری هزینه کرده را پرداخت کند.

بابکان‌پور با اشاره به آتش‌سوز‌های اخیر در یاسوج خاطرنشان کرد: استفاده از ایزوگام و عایق‌های قابل اشتغال و هم چنین بلا‌تکلیفی بعضی املاک در سطح شهر موجب آتش‌سوزی‌های در شهر یاسوج اخیر شده است.

 این مسئول افزود: استفاده از ایزوگام و یا هر عایق قابل اشتعال جهت استفاده در دیوار ساختمان‌ها و بناها ممنوع است و این امر باعث آتش‌سوزی و هم چنین انعکاس نور می‌شود.

وی، نظارت دقیق ناظران ساختمان را ضروری دانست و تصریح کرد: مهندسین ناظر ساختمان در صورت مشاهده ساختمان‌های که از ایزوگام و یا هر عایق قابل اشتعال استفاده کرده باشند از تأیید ضوابط فنی این ساختمان‌ها خودداری کنند.

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *