کاهش ۶ درصدی سوانح منجر به فوت در کهگیلویه و بویراحمد!

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بوراحمد گفت: سوانح جاده ای منجر به فوت در محورهای مواصلاتی این استان در سال جاری نسبت به پارسال ۶ درصد کاهش یافته است.

به گزارش “افق دنا” محمد نصیری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در سال جاری ۳۲ نفر از هم استانی‌ها در محورهای مواصلاتی به دلیل بروز تصادف فوت کرده اند.

وی عنوان کرد: بیشتر این سوانح در سه مسیر یاسوج به بابا میدان، یاسوج به سمیرم و گچساران به بابا میدان بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بوراحمد تصریح کرد: با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی، استانداری، پلیس راه، اورژانس، هلال احمر و پزشکی قانونی برای کنترل بیشتر سوانح از فاصله صفر تا ۳۰ کیلومتری مناطق شهری تدابیر لازم برای کاهش تصادف های منجر به فوت اندیشیده می شود.

نصیری با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد از مصدومان سوانح رانندگی هنگام حمل به بیمارستان جان خود را از دست می دهند، افزود: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، پزشک متخصص و کشیک در این فاصله یعنی تا رسیدن مصدوم به بیمارستان مستقر می شود.

وی تصدی و ایمن سازی نقاط حادثه خیز در این مسیرها را در اولویت دانست و گفت: با همکاری پلیس راه و استانداری، عملیات ایمن سازی مسیرها سرعت داده می شود.

نصیری برهمکاری هلال احمر و اورژانس ۱۱۵ تاکید کرد و گفت: باید در این راستا برای کاهش تصادفات جاده ای پزشک کشیک در این پایگاه ها برای خدمات رسانی بهتر مستقر شود.

بر اساس آمار پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد تعداد فوتی‌های ناشی از سوانح رانندگی در سال گذشته در این استان ۱۶۳ نفر بوده است.

بر اساس سالنامه آماری سازمان پزشکی قانونی کشور، استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۶ رتبه سوم میزان مصدومان ناشی از حوادث رانندگی را بر حسب جمعیت داشته است.
استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود ۷۲۳ هزار نفر جمعیت دارای هشت شهرستان، ۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده است.
این استان کمتر از ۱۴۰ کیلومتر بزرگراه دارد.

 

 

 

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *