مزارعی در واکنش به کم کاری بانک ها:در برابر خیانت ها کوتاه نمی آییم/بانک ملی ۲۰روز فرصت دارد مطالبات خود را صفر کند

حجت الاسلام مزارعی: افرادی هستند که در زیر کپر زندگی می کنند اما شما بی حساب و کتاب پول بیت المال را داده اید بعد می گویید نداده ایم، اینها متهم هستند!
به گزارش حرف مردم: دیروز رییس کل دادگستری استان در نشست با روسای بانک های استان گفت: یکی از اموری که در شریعت بر آن حساسیت و دقت شده است حقوق عامه وبیت المال است.
حجت الاسلام مزارعی با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) گفت: برخی ها مانند شتر که به علف بهار حمله می کنند با حرص و ولع استفاده می کنند برخی به بیت المال حمله می کنند.
رییس کل دادگستری استان عنوان کرد: امروز به بانک ها که یکی از عناصر مفید در جامعه است؛ البته در صورتی می تواند مفید باشد که صحیح مدیریت شوند و در صورتی می تواند فاسد باشد که درست مدیریت نشود، بانک هایی که وجهه دولتی دارند در پرداخت تسهیلات بانکی به همه به یک رو نگاه کنند، مدیری که از ترس بالادستی دو دید متفاوت داشته باشد خائن است، باید دقیقا بررسی کنید که صد میلیون پول می دهید به چه کسی می دهید.
وی افزود: در تمام بانک ها ناظر گذاشته ایم و برخورد با سهل انگاری را در دستور کار قرار داده ام، ضمن ارادت اگر پرونده ای که وثیقه گذاشته اند ارزش ریالی ملک کمتر از تسهیلات باشد و کارشناسی نشده باشد، برخورد خواهیم کرد.

مزارعی ادامه داد: مدیر بانکی که می گوید ۵ روز تاخیر داری اما وثیقه چند صد میلیاردی می گیرد باید با او برخورد کرد، اینها خیانت است و در برابر آن کوتاه نمی آییم، از امروز کل نیروهای ناظر از جمله دادستان و نیروهای نظارتی را در این کار بسیج کرده ام و اگر خطایی ببینم اشد مجازات را اعمال می کنم.
وی افزود: افرادی هستند که در زیر کپر زندگی می کنند، بی حساب و کتاب پول بیت المال را داده اید بعد می گویید نداده ایم، اینها متهم هستند! حراست بانک ها مکلف هستند که گزارش کنند و در حوزه ثبت اسناد نیز باید نظارت دقیق شود، کارشناس بانک و ارزیاب ها کمتر از آنها نیستند و اگر کارشناس خواستید به ما بگویید تا کارشناس بفرستیم، اگر کارشناسی در گزارشات خود خلاف واقع گزارش دهد اشد مجازات را اعمال می کنم.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره با خانواده باقری که بزرگترین بدهکار بانکی استان هستند و ۲۷۵ میلیارد تومان بدهکاری دارد گفت: آقای بانک ملی چرا اموال خارج از طرح را اعمال نمی کنید؟ چرا زمینی در مجاورت مجموعه آزادی که خارج از طرح است اقدام نمیکنید؟ جایی که علم و یقین دارید چرا مطالبات بانک را مزایده نمی کنید، چرا؟ اینها همه سوال است! در نجف آباد ملکی از این بدهکار وجود دارد، چرا مطالبه نمی کنید؟ کلیه اموال خارج از طرح را باید اقدام کنید، چرا انواع بیت المال را اقدام نمیکیند، اینها غیر از تعلل است؟ مخاطب بنده بانک ملی است و باید پاسخگو باشند.
مزارعی بیان کرد: در مورد شرکت بویر صنعت در دفتری که در تهران دارد چرا اقدام نمی کنید؟ کارخانه آبشار گستر تعطیل نیست، چرا اقدام نمی کنید ؟ در مورد مطالبات ۱۵۵ میلیارد تومانی چرا اقدام نمیکنید؟

وی ضمن مهلتی که به بانک ملی داد اظهار کرد: بانک ملی باید مطالبات خود را ظرف بیست روز صفر کند، و اگر غیر از این باشد برخورد خواهیم کرد.
مزارعی در ادامه گفت: اموال و املاکی که استفاده اشتغال زایی نمی شود از هرکسی که باشد و از هرجایی که باشد حمایت نمی کنیم اما یک جایی که به خاطر سفارش فلان شخص است دیگر کوتاه نمی آییم، کلیه بانک ها می گویند مطالبه ای نداریم و از طرف دیگر می گویند که مطالبات بانک ملی ۱۵۰ میلیارد تومان است، اگر این اموال متعلق به خودتان بود اینگونه حیف و میل می کردید؟ کلیه بانک ها خصوصا بانک ملی باید مطالبات خود را به صفر برساند.

وی گفت: ضمن ارادتی که به شما دارم اما در محکمه قضایی با برادر و بچه خود تعارفی ندارم، معادل بیش از هزار میلیارد تومان را به فلان شخص و یا مدیر بدهید و هزار میلیارد تومان ملک بیت المال را می بخشند مگر مال پدر تو است، که می بخشی؟ بدون اغماض و بدون تعارف ضمن ارادت، برخورد را در دستور کار دارم، تعارفات را کنار بگذاریم که اعتراضات جوانان نتیجه همین کار ها است، فضای مجازی را ببینید که مردم چقدر خوشحال هستند از این که قوه قضایی به دنبال مفاسد اقتصادی هستند.
مزارعی در پایان با تذکر و تشکر از رسانه ها بیان کرد: شما رسانه ها امانت دار مردم هستید و باید باشید، آنچه را که هست و واقعیت وجود دارد را بازگو کنید، همچنین انعکاس اموری که اشاعه آن خلاف شرع و اخلاق است باید جلوگیری شود و باید اصل کلمات را بازگو کنید وقتی می گوییم برخورد میکنیم با کسانی است که در اشتغال زایی می خواهند سوء استفاده کنند کما اینکه با اشتغال زایی درست و صحیح مخالف نیستیم.
منبع: صبح زاگرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *