دکتر هدایتخواه در دومین دوره تبیین اندیشه های خط امام (ره): استکبارستیزی جزء ذات انقلاب اسلامی است/ در طول تاریخ قدرت های بسیاری آمدند و براحتی رفتند

دومین دوره تبیین اندیشه های امام خامنه ای با حضور دانشجویان انقلابی استان کهگیلویه و بویراحمد به میزبانی دانشگاه آزاد یاسوج برگزار شد.
این دوره با حضور دکتر هدایتخواه، حجت الاسلام و المسلمین غفاری زاده ، دکتر مجتبی شریعتی ، حجت اسلام هاشمی پور و سید امین کشاورز با سرفصل های؛ افول آمریکا، استکبار ستیزی، دغدغه های فرهنگی امام خامنه ای، کارگاه کار تشکیلاتی، نقش علم و دانشگاه در پیشبرد اهداف انقلاب، و تشکیلات اسلامی به مدت دو روز برگزار شد.
دکتر هدایت خواه در بخش اول صحبت های خود با اشاره به افول آمریکا در جامعه جهانی با رویکردی قرانی و با اشاره به آیات شریفه قران ( جاءالحق و زهق الباطل ان باطل کان زهوقا) یادآور شد: باطل نابود می‌شود و دوام ندارد زیرا پوشالی است و ایستایی لازم را ندارد.
وی در تشریح سوره انبیا آیه ۱۸ خداوند رحمان می‌فرماید(بَلْ نَقْذِفُ بِالْحَقِّ عَلَى الْبَاطِلِ فَیَدْمَغُهُ فَإِذَا هُوَ زَاهِقٌ وَلَکُمُ الْوَیْلُ مِمَّا تَصِفُونَ) ﺑﻠﻜﻪ ﻣﺎ ﺣﻖ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺳﺮ ﺑﺎﻃﻞ می‌کوبیم ﺗﺎ ﺁﻧﺮﺍ ﻫﻠﺎﻙ ﺳﺎﺯﺩ، ﻭ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﺗﺮﺗﻴﺐ ﺑﺎﻃﻞ ﻣﺤﻮ ﻭ ﻧﺎﺑﻮﺩ ﻣﻰ ﺷﻮﺩ، ﺍﻣﺎ ﻭﺍﻯ ﺑﺮ ﺷﻤﺎ ﺍﺯ ﺗﻮﺻﻴﻔﻰ ﻛﻪ ﻣﻰ ﻛﻨﻴﺪ.
نماینده سابق مردم بویراحمد در مجلس شورای اسلامی در ادامه صحبت های خود به وقایع و تجربه تاریخی اشاره داشت و افزود؛ در طول تاریخ بسیاری از قدرت‌ها آمدند و بعدازمدتی به‌راحتی از بین رفتند.
وی به ماجرای سرنگونی فرعون به دست نوزاد در گهواره و نمرود به وسیله حشره ای کوچک شاره و افزود: امروز دیگر نمرود تنها نیست بلکه یک تمدن هست و تمدن امریکا همچنین مثل حکومت پهلوی که روزی می‌گفتند بزرگترین تسلیحات را در اختیار دارد با آن همه هزینه، یک سید ساده آمد و آن حکومت از بین رفت و حتی با اربابش هم درمی افتد.
تجربه تاریخی می‌گوید این قدرت ها پایدار نیست و نباید به آن‌ها اتکا کرد.

هدایت خواه با اشاره به اعترافات خود آمریکایی‌ها و غربی ها، بیان داشت؛ بین۱۹۷۰تا۲۰۰۰ نظریه پردازان و استراتژی پردازان امریکا مأموریت پیدا کردند که سند امنیت ملی امریکا را تدوین کنند و در آن سند آمده که امریکا اگر می‌خواهد قدرت جهان شود فقط تا۲۰۲۵وقت دارد و اگر تا این تاریخ اتفاق نیفتد فروپاشی امریکا اتفاق خواهد افتاد.
هدایخواه گفت: اقدام امریکا برای خاورمیانه جدید برای، تسخیر قلب جهان بوده است و به بهانه آنکه حضرت مسیح قراراست دربیت المقدس ظهور کند گفتند باید آنجا دراختیارما باشد.
اما باز هم نتوانستد در قبال نور انقلاب کاری از پیش ببرند حتی به گفته خود خانم کلینتون آمریکا اقدام به آموزش و ساخت داعش در سال ۲۰۰۶ کرد تا از درون به اسلام ضربه بزنند، ولی این‌ها با هر توانی که داشتند و هر اقدامی که کردند نتوانستند کاری از پیش ببرند و نتیجه عکس گرفتند، همان زمان‌ها بود که بیداری اسلامی شکل گرفت.
هدایت خواه گریزی به فروپاشی شوروی زد و گفت: فروپاشی شوروی یکی از مهم‌ترین ادله‌اش پیروزی انقلاب بود که در اوایل می‌گفتند که دین افیون توده‌هاست و به‌یک‌باره انقلابی شکل می‌گیرد و ایدئولوژی مارکسیست را نابودمیکند.
هدایتخواه در مورد مسئله اقتصادی آمریکا افزود: در حوزه اقتصادی امریکا جزء بدهکاران جهان است( در علم اقتصاد به کسی ورشکست می‌گویند، که بدهکاری‌اش بیشتر از سرمایه‌اش باشد) و دوامش الآن ب خاطر سلطانی دلار هست. اگر تنها ۴۰ کشور دلار را از مبادلات خود خارج نمایند اقتصاد امریکا به‌شدت افول می‌کند و همچنین ظهور قدرت‌های اقتصادی جدید مثل چین و رقابت با امریکا، نشان‌دهنده افول امریکا هست.
این فعال فرهنگی در بخش دوم صحبت‌های خود به موضوع استکبارستیزی پرداخت و عنوان کرد؛ استکبارستیزی جزء ذات انقلاب اسلامی هست و نه جزء رفتارهای مقطعی، تقابل ذاتی و دائمی و نه مقطعی و عارضی.
چرا ذاتی است؟چون انقلاب اسلامی ماهیتش ضد ستم و ظلم و زورگویی است و حمایت از مستضعفین و مظلومین ریشه در تفکر شیعی دارد.
دکتر هدایت خواه در پایان صحبت‌های خود گفت: اولین امام شیعه اسلام سفارش می‌کنند ک دوست و یاور ستم دیده و دشمن ستمگر باشید و همه پیامبران یک حرف دارند و آن بندگی خدا و رها شدن از بندگی غیر خدا و لازمه آن مبارزه با طاغوت است(فمن یکفر بالطّاغوت و یؤمن باللّه)طاغوت یعنی کسی ک در برابر فرامین خدا بایستد
سرکش ترین طاغوت و کسی که مبلغ سکولاریسم هست تمدنی طاغوتی تر از امریکا در همه عرصه ها نمی توان پیدا کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *