مهندس نجات نیا دستیار وزیر ارتباط: هر جا در حاکمیت قابلیت های جوانان را جدی گرفتیم، تهدید ها به فرصت مضاعف و نقطه عطف تبدیل شد

دستیار وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات در امور ارتباطات مردمی ضمن تبریک دهه کرامت باقدردانی از دکتر سید شمس الدین هاشمی رئیس پارک علم و فنآوری استان و همکاری مستمر فرماندار یاسوج بادانشجویان و اعضای انجمن هم اندیشی فرهیختگان (کمیته هوافضا) عنوان کرد: انتظار است همه ما و مسئولان استانی فضا و زمینه را برای شکوفایی استعدادها و “کَنزَا مِخفیای” خلاقیتهای جوان امروز بخصوص در حوزه های استارتاپی و دانش بنیان فراهم نماییم

به گزارش پایگاه خبری حرف مردم، مهندس سید فرزاد نجات نیا دستیار وزیر ارتباطات شنبه، ۳۰ تیرماه در نشست شورای برنامه ریزی مسابقات ملی فنآوری و هوافضا جام پایتخت طبیعت ایران در یاسوج گفت: بخش قابل توجه گسست و تاحدودی انسداد بوجود آمده بین نسل های دوم و سوم با نسلهای بعد از انقلاب نتیجه سالیان سال کم توجهی، و ندادن فرصت بروز قابلیتها و پتانسیلهای جوانان است.

نجات نیا خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی در آستانه ۴۰ سالگیست، ولی هنوز چهل ساله های انقلاب را جوان و خام می دانند و این درحالیست که شور و شعور جوانی در عرصه پرطلاطم پیروزی انقلاب، دفاع مقدس، رشد علمی، فنآوری هسته ای و سلولهای بنیادین… کارساز شد اما بعد در ابعادی همچون فرصتهای تصمیم سازی و مدیریتهای کلان تر همواره مورد بی مهره قرار گرفته اند. و هرجا در حاکمیت قابلیتهای جوان را جدی گرفتیم تهدیدها به ایجاد فرصت مضاعف و نقطه عطف و قوت تبدیل شده است.

وی با اشاره به عملکرد مجموعه های استارت آپی موفق مثل اِسنپ و دیجی کالا و… در عرصه خدمات و اقتصاد دیجیتال که با شناخت ذائقه ها، تنگناها و نیاز و اولویتهای بازار به بهترین نحو ممکن مدلسازی شده، ارائه کرد و یادآور شد: متناسب با نیاز و اولویت بومی منطقه با تلاش جوانان و ایجاد و راه اندازی شرکت ها و استارتاپ های دانش بنیان می توان تولید ثروت، کارآفرینی و ایجاد اشتغال کرد. ولی متاسفانه سهم استان حتی در ثبت شرکت های دانش بنیان یک در هزار بوده است.

نجات نیا دبیر انجمن هم اندیشی فرهیختگان افزود: جوانان استان سرشار از استعداد و خلاقیت هستند اما جوان سرشار از خلاقیت نباید خود را وابسته این و آن کند که شغل ناتوری و نگهبانی در پروژه ها پیدا کنند و این در مقایسه با بقیه استانها که در سایه فرهنگ سازی مناسب و توانمند سازی نیروهای خود شاهد بروز خلاقیتهای آنان هستیم، مغایرت فرهنگی دارد.

این فعال فرهنگی استان راجع به تورهای گردشگری که برای ایران گردی سفر می کنند به مثلث گردشگری اصفهان، فارس و یزد اشاره کرد و گفت: اگر در دنیای شیشه ای ارتباطات امروزی طبیعت کم نظیر این استان بهتر پرزنت شود، چه بسا ضلع دیگری افزوده شود. و قول مساعد داد: تا قبل از گردهمایی جام پایتخت طبیعت، جمعی از دانشجویان علاقمند را برای بازدید از استارت آپ ها و فعالین عرصه های فنآورانه به استان یزد هماهنگ نماید.

مدیر ستادی وزارت ارتباطات به چند عنوان خلاقیت از جمله اپلیکیشن سازی (M teem) در استانهای دیگر که منجر به تولید ثروت و اشتغال شده است، پرداخت‌. و در ادامه عنوان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد دارای ظرفیت ها و پتانسیلهای فراوانی است چه در منابع انسانی تاثیر گزار در مرکز، منابع سرشار طبیعی… و برای سامان یافتن مشکلات، همدلی و هم افزایی بیشتری نیاز هست و می بایست بروکراسی و پیچ و خم های اداری نا امید کننده کاسته شود. و جای تاسف دارد که برخی با بی مهری افراد رو دلسرد می کنند.

در پایان ضمن قدردانی از حمایتهای آیت الله ملک حسینی که همواره انجمن را حمایت نموده و در جریان فعالیتهای انجمن قرار دارند، آقای علی محمودی دانشجوی معماری دانشگاه سمنان را بعنوان دبیر سیزدهمین نشست فرهیختگان و اولین دوره مسابقات ملی فنآوری و هوافضا جام پایتخت طبیعت معرفی، و بر همکاری بیش از پیش متولیان امر برای بسترسازی لازم این رویداد ارزشمند تاکید گردید./

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *