کارگاه تخصصی انتقال” تجربه از ایده تا اجرا” با حضور محمدرضا عرب برگزار شد

شصت و هفتمین جشنواره جشنواره منطقه ای سینمای جوان یاسوج-دنا با کارگاه تخصصی انتقال “تجربه از ایده تا اجرا” استاد محمدرضا عرب کارگردان ، تهیه کننده، مستندساز، فیلمساز و عکاس مطرح کشوری پیگیری شد.

به گزارش “افق دنا” استاد محمدرضا عرب در این کارگاه گفت: جشنواره‌های استانی سینمایی جوان یک فرصت خیلی خوب ایجاد می‌کند تا کارهای بچه‌هایی که در استان‌های محروم هستند در عرصه فیلمسازی دیده شود و باعث ایجاد رقابت بین سایر فیلم سازها و هم استانی‌های خود شوند.

وی ادامه داد: این جشنواره‌ها به سمت یک بلوغ می‌رود و نشان می‌دهد که هنر سینما و فیلم کوتاه چقدر مهم است و چقدر در مناطقی که این جشنواره‌ها برگزار می‌شود می‌تواند تاثیرگذار باشد.

آقای عرب با اشاره به اینکه یک گروه فیلم سازی وقتی یک پروژه را شروع می کند شبیه یک زندگی است تصریح کرد: این امر باعث می شود تجربه‌های متفاوت‌تری را به مرور زمان در عرصه فیلمسازی تجربه کنند.

کارگردان مطرح سینمای کشور گفت: کارکرد جشنواره‌های استانی علی الخصوص جشنواره یاسوج چه در اجرا و چه در نوع نمایش به یک پختگی رسیده اما اینکه یک استانی شبیه به کهگیلویه و بویراحمد باید در یک سالن چند منظوره تمام هنرها مراسم‌ها و نیازهای نمایشی مردم یاسوج را فراهم کند شکل مناسبی نیست و می طلبد مسئولین برای این موضوع فکری کنند.

وی ادامه داد: بچه‌های سینمایی جوان یاسوج سعی کردند مهمان نوازی خیلی خوبی داشته باشند و در این امر نیز موفق بودند که جای تشکر فراوان دارد.

آقای عرب تصریح کرد: در این کارگاه سعی شد از خاطره گویی و سوال جواب های تولیدی و ایده هایی که در فیلم سازی نیاز است استفاده شود.

وی افزود: حجم بالای مطالباتی که در این‌کارگاه گفته شد شاید باید چندین سال باید در یک دانشگاه خوانده شود اما در این چند ساعت به یک سر فصل هایی رسیدیم و مقداری در خصوص دکوپاژ و ریتم و تمپوی فیلم ها صحبت شد.

کارگردان مطرح سینمایی کشور در پایان گفت: کارگردان ها با دیدن فیلم های تاریخی، همه مسائل مربوط به کار خود را تحلیل کنند و بدانند چه نقشی در فیلم سازی دارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *