آنچه در جلسه امروز با حضور جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و مسئولان شهرستان کهگیلویه گذشت/ اتابک فرماندار: پروژه های نیمه تمام، ماشین آلات فرسوده،پرسنل غیرمتخصص از عمده ترین مشکلات حوزه شهرداری ها هستند/ محمد موحد نماینده مردم در مجلس: وضعیت اسف بار ورودی های شهر دهدشت با کدام معیار شهر های ایران قابل قیاس است؟/ جهت دفاع از مردم و رفع محرومیت ها فریاد می زنم که این مناطق دیده نشده است/قول مساعد جمالی نژاد معاون وزیر کشور به شهرداری ها در جهت کمک بلاعوض به پروژه های عمرانی/تقدیر معاون وزیر کشور از پیگیری های نماینده مردم کهگیلویه

صبح امروز در جلسه ای که با حضور معاون وزیر کشور ،نماینده مردم در مجلس و مسئولان شهرستان و شورا های شهرستان کهگیلویه برگزار و مشکلات حوزه شهری و روستایی بررسی شد و در این جلسه معاون وزیر راه قول مساعد جهت رفع مشکلات موجود داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی افق دنا، ابتدای این جلسه شهرداران ،روسای شوراها، نمایندگان دهیاران شهرستان مشکلات شهرهای خودرا بیان کردند که عمده مشکلات این حوزه کمبود سرانه فضای سبز.کمبود ماشین آلان سنگین خصوصا حمل زباله، بیل مکانیکی ،مشکلات تامین اجتماعی،‌ وردی ها ومعابر شهری،احداث پارک بانوان، تبدیل وضعیت نیروها بوده است.

Û±Ûµ-Û´Û²-Û±Û³-IMG-20200917-WA0072

فرماندار شهرستان کهگیلویه در ابتدای این نشست گفت؛ شهرداری های شهرستان با مشکلات عدیده ای روبه رو هستند و اکثر شهردادی ها زمین گیر هستند که به کمک های دولتی وابسته هستند.

 

علیرضا اتابک اظهار کرد؛ پروژه های نیمه تمام، ماشین آلات فرسوده،پرسنل غیرمتخصص از عمده ترین مشکلات حوزه شهرداری ها هستند.

 

وی افزود: وضعیت کلی شهرهای ما وضعیت مطلوبی نیست خیلی از معضلات که می توان از آنها به آسیب اجتماعی یاد کرد نداشتن پارک و مبلمان شهری ویا کالبد شهری است.

 

اتابک تصریح کرد؛ جهت کمک به شهرداری های شهرستان استمداد می طلبم و امیدواریم این سفر پربار وپربرکت باشد.

Û±Ûµ-Û´Û²-Û³Ûµ-IMG-20200917-WA0079

حجت الاسلام سید محمد موحد در این جلسه خطاب به معاون وزیر کشور گفت؛ چند مدت پیش خدمت رسیدم شرایط منطقه را خدمتتان عرض کردم همچنین پیشنهاد دادم سفری از طرف خوزستان به حوزه انتخابیه داشته باشید تا به عمق محرومیت این منطقه پی ببرید.

 

نماینده مردم کهگیلویه بزرگ اظهار کرد؛ مردم حوزه انتخابیه مردمی هستند که در جهبه بالاترین حضور را داشتند، بالاترین رزمنده ها را داشته اند و همگان واقف هستند پرونده این مردم شفاف و درخشان است.

 

وی افزود؛ مردم کهگیلویه بزرگ کمترین مشکل را برای نظام داشتند وبیشترین خدمات را برای نظام انجام دادند و همیشه در دفاع از آرمان های انقلاب پیش قروال هستند.

Û±Ûµ-Û´Û³-Û²Û¶-IMG-20200917-WA0071-300x190

حجت الاسلام موحد وضعیت ورودی های شهر را اسف بار خواند وگفت؛ خواهشی دارم که در اولین دیدار نیز مطرح نمودم بحث ورودی های شهر دهدشت بود که انتظار دارم بازدیدی از ورودی ها داشته باشید و مشاهده کنید با کدام معیار شهری و شهرهای ایران قابل قیاس است.

موحد عنوان کرد؛ اگر ماشین آلاتی در شهر وجود دارد مربوط به دهه های گذشته است که فرسوده شده است ونیاز به تعویض دارند که میطلبد همکاری داشته باشید.

موحد خطاب به جمالی و با بیان اینکه به داد مردم برسید اظهار کرد؛جهت دفاع از مردم و رفع محرومیت ها فریاد می زنم که این مناطق دیده نشده است، پس انتظار داریم یادداشت های که دارید ثبت می کنید را جمع بندی کنید و ترتیب اثری دهید که طی روز های آینده آثار این کارها نمایان باشد.

وی مشکلات تامین اجتماعی، حقوق کارکنان، وضعیت پارک ها ومعابر شهری را از دیگر مشکلات این حوزه دانست که خواستار پیگیری جدی آنها شد.

حجت الاسلام موحد گفت؛ تقاضا دارم به وضعیت شهرهای ما توجه ویژه کنید ،شمابزرگ ترین ومهم ترین پارک دهدشت ویا دیگر شهرها را ببینید تا متوجه خیلی از موارد شوید.

وی از بلاتکلیفی روستای سمغان گلایه کرد و تصریح کرد؛ روستای سمغان بلاتکلیف وبین شهر و روستا گرفتار است وهیچگونه اعتباری نه شهری ونه روستایی دریافت نمی کنند که انتظار می رود در اسرع وقت وضعیت سمغان را مشخص کنید.

نماینده مردم کهگیلویه بزرگ عنوان کرد؛ مشکلات دهیاری ها زیاد است ومی طلبد توجه وعنایت ویژه ای جهت رفع مشکلات دهیاری ها داشته باشید.

وی با اشاره به مشکلات هر چهار شهرستان ابراز کرد؛ انتظار دارم شهرهای سوق ،سرفاریاب ، دیشموک، چرام و… را ببینید و جهت رفع مشکلات آنها تلاش کنید.

حجت الاسلام موحد افزود: استدعا دارم برای مظلومیت مردم مددی کنید و عنایت ویژه ای جهت کمک به شهرداری ها در زمینه های حقوق.وسایل نقیله و… شود.

Û±Ûµ-ÛµÛ²-Û³Û·-IMG-20200917-WA0093

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در این جلسه گفت؛ ظرفیت های بالاقوه در این شهرها زیاد است و نیاز است از این ظرفیت ها استفاده شود.

 

شهرداری ها نهادی هایی مستقل و غیر دولتی هستند پس اگر قرار باشد حقوق ها و پروژ های عمرانی توسط دولت پرداخت شود چه فرقی با نهاد دولتی دارد.

 

مهدی جمالی نژاد ابراز کرد؛ شهرداری مدیریت درآمد و هزینه هاست و کسی که می خواهد شهردار شود و تصمیم گیری کند باید ادم خلاق و نوآوری باشد همچنین ایده وفکر داشته باشد که جهت توسعه شهر تلاش کند

 

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور افزود؛ مسیر شهرداران برای جهش فراهم شود و موانع برداشته شود تا شهرها توسعه یابد.

جماای نژاد اظهارکرد؛ تاکنون نماینده ای به پیگیری و فعالی حجت الاسلام موحد ندیده ام و انتظار دارم از این ظرفیت برای توسعه شهرستان استفاده کنید.

جمالی نژاد عنوان کرد؛ ۲۰ سال در دل کویر خاک شهرداری را خوردم و به مشکلات این حوزه واقف هستم پس دست از خودزنی بردارید و با همدلی ، همگرای، صمیمت و با ثبات مدیریت دنبال رشد شهر باشیم.

جمالی نژاد گفت؛ در بحث کمبود سرانه فضای سبز اگه ورود کردید کمک ویژه وبلاعوض می کنیم.

وی با اشاره به تفاهم نامه بین سازمان ، استانداری وشهرداری جهت خرید ماشین آلات گفت؛ در این تفاهم نامه یک سوم را سازمان، یک سوم را استانداری ویک سوم را شهرداری ها جهت خرید ماشین آلات پرداخت می کنند.

جمالی نژاد تصریح کرد؛ بحث تبدیل وضعیت را قطعا با هماهنگی حاج آغا پیگیری می کنیم که امیدوارم به نتیجه قابل قبولی برسد.

وی گفت؛ افزایش حقوق را پیگیری کردم و در دو نوبت اضافه شود ولی با این حال هنوز حقوق نسبت به دستگاه های دیگر کمتر است.

معاون وزیر کشور یادآورشد؛ هر شهردار یک پروژ عمرانی مهم واولویت دار معرفی کند تا بصورت بلاعوض کمک شود.

جمالی نژاد گفت؛ پیگیر قیر رایگان هستیم و از نیمه دوم سال می توانیم قیر رایگان به شهرداری ها کمک کنیم.

جمالی نژاد گفت؛ تفاهم نامه با ارشاد بستیم که اگر شهری سالن سینما و یا سالن آنفی تئاتر نداشته باشد جهت احداث این سالن ها همکاری شود که در همین راستا حجت الاسلام موحد بحث پلاتوی دهدشت را مطرح نمود و جمالی نژاد قول همکاری و مساعدت داد وگفت این پروژه را بعنوان یک طرح مهم معرفی کنید.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشورابراز کرد؛ جهت رفع مشکلات ورودی های شهرها به اقای حسن نیا نامه نوشتیم و در این شهرستان ها کمک ویژه ای جهت رفع مشکلات ورودی ها خواهیم کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *