خطیب جمعه سوق: تحقق شعار سال نیازمند جهاد تبیین و عمل جهادی است


به گزارش “افق دنا” سیدمهدی افراز در خطبه اول بعد از دعوت نمازگزاران به رعایت تقوایی الهی، راه رسیدن به معنویت و حفظ موفقیت‌های معنوی را رعایت تقوا دانست وگفتند تقوا باید بگونه ای باشد که در خلوت و جلوت‌ مانع معاصی الهی گردد و مارا به انجام دستورات الهی سوق دهد.


وی با اشاره به روایات اهل بیت علیهم السلام دوران آخر الزمان را دوران تحّیر و سرگردانی معرفی کردند .دورانی که شیاطین جن و انس با هدف قرار دادن کانون خانواده به دنبال سست کردن و ازبین بردن این رکن مهم تربیت و نظام جامعه هستند.


خطیب نمازجمعه شهرسوق با تاکید بر تقویت بنیه های اخلاقی و تربیتی در خانواده ها افزودند : تربیت و اخلاق و عرفان بیش از آنکه شنیدنی باشند باید دیدنی باشند.


والدین و مربیان باید درکنار عمل دینی اخلاق دینی و اسلامی راهم به فرزندان نشان دهند


حجت الاسلام افراز در ادامه یکی از عوامل دین گریزی ودین ستیزی جوانان ونوجوانان را عمل دینی منهای اخلاق دینی و اسلامی والدین و مربیان دانست.


ایشان در خطبه دوم با اشاره به سال نو گفتند: یک نکته مهم درباره بهار هست و آن اینکه بهار در قرآن کریم مورد اشاره قرار گرفته است با این بیان که زمین می‌میرد، گیاهان خشک می‌شوند، اما دوباره خداوند باران می‌فرستد و زمین دوباره رویش گیاهانش را آغاز می‌کند و دوباره سرسبز می‌شود. بعد می‌فرماید آیا خدایی که زمین مرده را زنده می‌کند نمی‌تواند انسان را پس از مرگ زنده کند؟


وی افزود: بهار برای پیروان قرآن که به معاد می‌اندیشند نمادی از بهار است. بهار انسان هم در روز حشرونشر است که خداوند پس از مرگ، او را دوباره زنده می‌کند و به زندگی بازمی‌گرداند. پس بهار یکی از نمادهای امکان معاد است.


سیدمهدی افراز با اشاره به حلول ماه مبارک رمضان این ماه را ماه فرصتهای طلائی معرفی کردند و گفتند:
روزه اراده انسان را تقویت میکند کسی که یک ماه نان و آب وشهوت خود را کنترل کرد ،می تواند نسبت به مال وناموس دیگران نیز خود را کنترل کند. روزه باعث تقویت عاطفه است،کسی که یک ماه مزه گرسنگی راچشید ،درد آشنا میشود ورنج گرسنگان را احساس ودرک میکند روزه انسان را شبیه فرشتگان میکند فرشتگانی که از خوردن و آشامیدن وشهوت به دورند.

خطیب نمازجمعه شهرسوق با اشاره به پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب گفتند: شعاری که رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام نوروزی خویش ابلاغ نمودند « مهارتورم و رشد تولید» یک جنبه سلبی دارد یعنی مهار تورم ویک جنبه ایجابی دارد و آن رشد تولید است.


سخنران نمازجمعه این هفته سوق تحقق شعار سال را به جهاد تبیین و عمل جهادی نیازمند دانست .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *