در شورای اداری شهرستان کهگیلویه چه گذشت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی افق دنا در یکمین روز از شهریور ماه ۱۴۰۱ جلسه شورای اداری شهرستان کهگیلویه به مناسبت هفته دولت و هماهنگی اربعین حسینی در سالن اجتماعات فرمانداری کهگیلویه به ریاست سید عبدالعزیز موسوی فرماندار برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر به عنوان نخستین سخنران در جلسه شورای اداری در دهدشت اظهار کرد: مسئولان حرف را بشنوند، مردم از باب حاجت به شما مراجعه می‌کنند.

امام جمعه دهدشت با توجه به برخی جلسات بدون خروجی گفت: این یک آفت است، جلسات را مختصر برگزار کنید، اجازه دهید مردم روزانه شما را ملاقات کنند، در فضای مجازی پاسخگوی مردم باشید، ما مسئول هستیم و در قبال مردم وظایفی داریم.

وی افزود: مدیران فضای اداره خود را از ارباب رعیتی خارج و فضای همدلی را بر آن حاکم کنند.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر ضمن تبریک هفته دولت، یکی از چالش مدیران را بیان نکردن خدمات نظام عنوان و خاطرنشان کرد: خدمات نظام باید بیان شود، امروز کار به جایی رسیده که ابرقدرت‌ها به ما التماس می‌کنند، این‌ها از خدمات نظام جمهوری اسلامی است.

وی با بیان این که خیلی از استان‌ها و حتی کشورها برای زیارت اربعین از شهرستان ما طی طریق می‌کنند خواستار همراهی و همکاری همه مدیران جهت کمک به موکب شهدای کهگیلویه شد.

امام جمعه دهدشت با توجه به شیوع مجدد کرونا گفت: نباید سهل‌انگاری کنیم که دوباره دچار آفت شویم.

وی بی‌تفاوتی برخی مدیران برای حضور در نماز جمعه را یادآور شد و بیان کرد: چهره برخی مدیران بعد از سال‌ها حتی یک بار در نماز جمعه رؤیت هلال نشده است.

فرماندار کهگیلویه نیز در جلسه شورای اداری اظهار کرد: همه دستگا‌ه‌های اداری و اجرایی موظف و مکلف هستند تماما در خدمت موکب شهدای شهرستان باشند و در خدمت‌رسانی به زوار اربعین کوتاهی نکنند.

عبدالعزیز موسوی سیلاب‌های اخیر را یادآور شد و با بیان این که همه مسئولان استانی و شهرستانی در این بحران پای کار بودند گفت: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته استان ما در جهت مقابله با بحران جزو برترین استان‌ها بودیم.

وی افزود: نماینده ولی فقیه و ائمه جمعه همگام با مدیران اجرایی بین مردم سیل‌زده عشایری حضور پیدا کردند، مشکلاتشان را شنیدند و دستوراتی را برای رفع مشکلات آن‌ها صادر کردند.

موسوی ضمن تشکر از ادارات جهاد کشاورزی، راهداری، امور عشایر، منابع طبیعی، بنیاد مسکن، قرارگاه خاتم، آب و فاضلاب، شرکت برق، شهرداری و بخش خصوصی گفت: به صورت ویژه از هلال احمر استان و شهرستان تقدیر می‌کنم چرا که در این بحران آبروداری کردند.

فرماندار ‌شهرستان کهگیلویه با توجه به شرایط قرمز کرونایی خواستار جدی گرفتن پروتکل‌های بهداشتی از مسئولان و مردم شد.

وی با بیان این که مسئولان باید بین مردم حضور پیدا کنند و حرف‌ آن‌ها را بشنوند گفت: ما برای این انقلاب ۲۵۰هزار شهید دادیم، اگر ما مسئولان به وظایف خود عمل کنیم مردم هم به مسئولان اعتماد خواهند کرد.

موسوی افزود: هر جا لازم بود مردم همیشه در صحنه بودند بنابراین اگر جایی بین مردم قرار گرفتیم حرف مایوس‌کننده نگوییم، اشتباهات خود را بپذیریم و از مردم معذرت‌خواهی کنیم.

وی با بیان این که طی چند ماه اخیر اقدامات خوبی توسط دولت اجرا شده است گفت: تا قبل از طرح هوشمندسازی آرد و نان حدود ۲۱۰ پروانه خبازی داشتیم که به صورت ماهیانه سهمیه می‌گرفتند، با اجرای این طرح ۴۹ خبازی بدون فعالیت که سهمیه آرد خارج از شبکه می‌گرفتند و به صورت قاچاق با قیمت گزاف به فروش می‌رساندند را از چرخه خارج کردیم.

سید منصور تقوی در جلسه شورای اداری اظهار کرد: کهگیلویه با سه شهرستان و یک بیمارستان در حال ستیز با ویروس کروناست این در حالی است که گچساران و یاسوج هر کدام دارای ۶ بیمارستان هستند.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه گفت: از ابتدای کرونا تاکنون ۹ هزار بستری در شهرستان داشتیم که قریب به ۳۰۰ نفر از آن‌ها به کام مرگ رفتند.

وی تعداد نمونه‌های گرفته از ابتدای کرونا تاکنون در کهگیلویه را ۸۰ هزار نمونه عنوان و تصریح کرد: ۲۲۵ هزار واکسن تزریق شده است.

تقوی افزود: ۷۸درصد دُز اول، ۷۰ درصد دُز دوم، ۴۰ درصد دُز سوم و ۳ درصد دُز چهار را تزریق کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در پیک هفتم هزاران نفر مبتلا شدند عنوان کرد: طی یک ماه اخیر چهار مورد مرگ کرونایی در شهرستان داشتیم.

تقوی تعداد افراد بستری کرونایی در حال حاضر را ۲۴ نفر عنوان و تصریح کرد: ۵ نفر حال آن‌ها مساعد نیست.وی ضمن تشکر از ستاد کرونا گفت: انتقادات خبرنگاران خیلی به ما کمک کرد، انتظار داریم تریبون‌دارها و رسانه‌ها در بحث جدی گرفتن ماسک ما را یاری کنند چرا که اساسی‌ترین راه جلوگیری کرونا استفاده از ماسک است.

تقوی بیان کرد: هیچ‌گونه کمبود سرم در شهرستان نداریم و این دلیل نمی‌شود اگر یک داروخانه کمبود سرم داشت بگوییم شهرستان سرم ندارد.

وی با توجه به افزایش زیرمیزی برخی پزشکان گفت: هر جا متوجه شویم برخورد و توبیخ می‌کنیم، مردم اگر چنین چیزی مشاهده کردند ما را اطلاع دهند که ورود کنیم.

تصاویر

          

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *