توصیه های فرمانده انتظامی شهرستان کهگیلویه در خصوص جلوگیری از سرقت خودرو و محتویات داخل آن/سرهنگ موسوی:از قرار دادن خودرو‌ در کوچه‌ها و معابر پرت و تاریک جلوگیری کنید

به گزارش افق دنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سیدمحمد موسوی فرمانده انتظامی شهرستان کهگیلویه، گفت: شهروندان باید برای پیشگیری از سرقت خودرو و وسایل داخل خودرو، توصیه‌های پلیس را جدی بگیرند تا سارقان را در اهداف شومشان ناکام گذارند.

او افزود: شهروندان باید مشخصات کامل ضبط خودرو و شماره سریال آن را بنویسند و نگهداری نمایند و از قراردان پخش خودرو در زیر صندلی و داشبورد خودرو نیز خودداری و تا جایی که ممکن است برای خودروی خود از ضبط کشویی استفاده کنند و در زمان خروج از خودرو آن را از محل خود خارج کنند.

سرهنگ موسوی بیان کرد: از قرار دادن خودرو‌ها در کوچه‌ها و معابر پرت و تاریک جلوگیری کنید و درصورت مشاهده سارق یا سارقان، مشخصات ظاهری آن‌ها را به خاطر بسپارید و چنانچه دارای خودرو یا موتورسیکلت هستند پلاک و مشخصات آن را یاد داشت کنید و به پلیس اطلاع دهید.

ایشان تصریح کردند: از گذاشتن کیف دستی و اشیاء قیمتی در جلوی داشبورد، روی صندلی جلو و صندلی عقب خودرو و در معرض دید خودداری کنید، زیرا ممکن است سارق در محل حضور داشته باشد و پس از دور شدن شما اقدام به سرقت کند؛ همچنین از رها کردن خودرو، بدون بستن درب آن حتی برای یک لحظه و روشن نگه داشتن خودرو جدا خودداری کنید؛ چرا که سارقان به دلیل حرفه‌ای بودن، برای سرقت در این لحظات از سرعت عمل بالایی بر خوردارند.

سرهنگ موسوی ادامه داد: هنگام دریافت پول از بانک و حمل اشیاء قیمتی با خودرو ممکن است سارقان در کمین شما باشند؛ قبل از حرکت کردن با خودرو ؛ مراقب هرگونه حرکت مشکوک اطراف خود باشید و در توقف‌های کوتاه مدت ، شیشه خودرو را بالا برده و درب‌ها را قفل کنید.

ایشان بیان داشت : چنانچه شیشه یا قفل درب خودرو معیوب شده در کوتاه‌ترین وقت ممکن نسبت به رفع عیب آن اقدام کنید و درصورت پنچر شدن خودرو برای خروج و تعویض چرخ، درب خودرو را بسته سپس اقدام به تعویض چرخ کنید.

فرمانده انتظامی شهرستان کهگیلویه خاطر نشان کرد: در صورتی که خودرو تان به سرقت رفت فورا پلیس را در جریان قرار دهید و تا رسیدن پلیس از بهم ریختن صحنه جرم پرهیز کنید و با دادن مشخصات کامل خودروتان از قبیل شماره پلاک، شاسی، موتور و رنگ خودرو، پلیس را در کشف سرقت یاری دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *