حیات دوباره ۴ بیمار با اهدای اعضاء بیمار مرگ مغزی کهگیلویه و بویراحمدی

به گزارش افق دنا به نقل از irib؛ مسئول هماهنگ کننده تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با تقدیر از خانواده مرحوم «حمید اَستو» که با اهدای اعضای بدن فرزند خود، جان ۴ بیمار را نجات دادند، گفت: متاسفانه بدنبال یک سانحه سقوط از ارتفاع، جوان ۳۵ ساله‌ای از روستای دَمدره در شهرستان چُرام هفته گذشته دچار مرگ مغزی شد.


سینا سعیدی افزود: تیم پزشکی در چند روز گذشته در بیمارستان دهدشت تمام تلاش خود را کردند تا بتوانند این بیمار مرگ مغزی را به زندگی دوباره بازگردانند.


وی با بیان اینکه با تشخیص تیم‌های پزشکی، مرگ مغزی مرحوم اَستو به تائید پزشکی رسید، خاطرنشان کرد: خانواده این بیمار با اقدامی ارزشمند و خداپسندانه برای اهدای اعضاء فرزند خود اقدام کردند.


سعیدی بیان کرد: بامداد امروز دوازدهم اردیبهشت ماه در بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت، ۴ عضو از اعضای این جوان به بیماران نیازمند اهداء شد.


وی گفت: کبد و هر دو کلیه و پانکراس این جوان برای پیوند به بیماران نیازمند به بیمارستان ابوعلی سینای شیراز منتقل شد.


سعیدی با تشریح آخرین آمار اهدای اعضاء در استان کهگیلویه و بویراحمد، خاطرنشان کرد: اهدای اعضای مرحوم اَستو، امسال اولین مورد اهدای عضو در بیمارستان دهدشت و دومین مورد ثبت شده در این استان است.


فرماندار چرام نیز در این باره با اشاره به اینکه فرهنگ اهدای عضو به معنای حیات بخشیدن به دیگران است گفت: امیدواریم که این موضوع به عنوان فرهنگ غنی جامعه ما به یادگار بماند و دیگران در این امر پیش قدم شوند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *