افتتاح و کلنگ زنی ۱۶ طرح عمرانی و اقتصادی در هفته دولت، در شهرستان کهگیلویه

فرماندار شهرستان کهگیلویه از بهره‌برداری و کلنگ زنی ۱۶ طرح عمرانی و اقتصادی در این شهرستان در پنجمین روز از هفته دولت خبر داد.

به گزارش حرف مردم، علی پوزش در آئین افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های عمرانی و اقتصادی شهرستان کهگیلویه با حضور نماینده شهرستان‌های ۴ گانه کهگیلویه و بویراحمد و مسئولان استانی و شهرستانی اظهار داشت:  ۱۶ طرح عمرانی و اقتصادی در هفته دولت امسال در شهرستان کهگیلویه افتتاح و کلنگ زنی می‌شود که از این تعداد ۱۳ مورد افتتاح و ۳ طرح دیگر نیز کلنگ‌زنی می‌شود.

وی در ائین افتتاح گازرسانی به ۷ روستای شهرستان کهگیلویه با جمعیتی افزون‌بر ۹۲۸ نفر اظهار داشت: با اجرای پروژه گازرسانی به ۷ روستای شهرستان کهگیلویه از جمله روستاهای چیر٬ پوزه کوهبرد٬ دوبند سرمست٬ دم مهد و کلگه پهن ۲۲۶ خانوار با جمعیتی افزون‌بر ۹۲۸ نفر از نعمت گاز بهره‌مند شدند.

وی با بیان اینکه این پروژه با اعتباری افزون بر ۶ میلیارد و۷۹۴ میلیون و ۷۸۲ هزار و ۵۰۰ ریال اجرایی شد، افزود: برای احداث این پروژه ۲۳ هزار و ۸۰۰ متر شبکه پلی اتیلن کار شده است.

افتتاح پروژه  ایستگاه پمپاژ آب دمدره دهدشت” با اعتباری بالغ بر ۲۴ میلیارد ریال

صبح امروز و با حضور نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده  در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی  پروژه  ایستگاه پمپاژ آب دمدره دهدشت به بهره‌برداری رسید.

سیدعلی لدنی‌نژاد با اشاره به اینکه پروژه ایستگاه دمدره دهدشت به منظور تقویت و تامین آب شرب شهرهای دهدشت، سوق و  روستاهای اقماری در دستور کار آبفای استان قرار گرفت، افزود: با اجرای این پروژه مشکل افت فشار خط انتقال و شبکه توزیع شهرهای تحت پوشش برطرف می‌شود.

مدیرعامل  شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد  اعتبار هزینه شده برای اجرای و بهره‌بردای از این پروژه را  بالغ بر ۲۴ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت:  مراحل مطالعات و اجرای این پروژه طی مدت سه سال به انجام رسید.

وی با اشاره به اهمیت اجرای این پروژه در  بهبود روند خدمات رسانی به شهروندان دهدشتی  و روستهای اقماری آن  تصریح کرد: در حال حاضر و با اجرای برنامه های مدون شهر دهدشت از وضعیت تنش آبی خارج شده است.

وی با تقدیر از همراهی و تلاش نماینده  مردم  شهرستان‌های کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده در رفع مشکلات و موانع پروژه‌های  تامین آب شرب  این شهرستان‌ها ادامه داد: قطعا این  همکاری و دغدغه سبب  تسریع در روند اجرای پروژه های تامین آب شرب  این شهرها خواهد شد و  شهروندان از مزایای آن بهره خواهند برود.

در ادامه نیز عدل هاشمی پور نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی و چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به اهمیت اجرای این پروژه گفت: امیداریم که با اجرای پروژهای تامین آب  مشکلات کمبود آب شرب سایر شهرهای و روستای حومه دهدشت و چرام نیز هرچه سریع‌تر برطرف شود.

زائرسرای امازاده اقامیر دهدشت کلنگ زنی شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد از کلنگ زنی زائرسرا در صحن امازاده اقامیر دهدشت خبر داد و گفت: برای اجرای این پروژه ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز بوده که امسال از محل اعتبارات استانی ۱۲۰ میلیون تومان اختصاص داده شد.

حجت‌الاسلام سید نورالله جنتی اظهار داشت: زائرسرای امازاده اقامیر دهدشت در دو طبقه و زیر بنا ۴۲۰ متر  در صورت تامین اعتبار در کمترین زمان ممکن احداث می‌شود.

 

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *