سازمان هواشناسی خبر داد؛آغاز بارش برف و باران از پنجشنبه شب در کشور

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی افق دنا؛ کارشناس سازمان هواشناسی امروز سه شنبه ۲۳ آذر گفت: با ورود سامانه جدید بارشی در پنجشنبه شب به کشور، شاهد بارش‌ها در بسیاری از مناطق کشور از جمله شمال غرب تا جنوب غرب و شهر‌های حاشیه زاگرس و البرز خواهیم بود.

فریبا گودرزی افزود: با آغاز فعالیت این سامانه بارشی از پنجشنبه شب ۲۵ آذر، جنوب آذربایجان غربی، کردستان، چهارمحال و بختیاری، شمال شرق خوزستان و جنوب ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، شرق لرستان، کردستان و ارتفاعات استان‌های تهران و البرز را در روز‌های جمعه و شنبه پوشش می‌دهد.

گودرزی ادامه داد: زمان پایان فعالیت این سامانه شنبه هفته آینده است و بارش باران، برف، وزش باد شدید و احتمال رعدوبرق در مناطق با اقلیم گرم دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به خطرات احتمالی این ساامنه بارشی اضافه کرد: جاری شدن روان‌آب، آب‌گرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌ها، تاخیر یا احتمال لغو پروازها، بارش برف در ارتفاعات و احتمال مسدود شدن جاده‌های کوهستانی و برف‌گیر قابل پیش بینی است.

گودرزی ادامه داد: پرهیز از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بازگشایی آبرو‌ها و دهانه پل‌ها، تجهیز خودرو‌ها به ادوات زمستانی و اطمینان از سوخت کافی، جلوگیری از هر گونه فعالیت‌های کوهنوردی، عدم جابجایی عشایر کوچ‌رو، جمع‌آوری دام‌ها از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و آمادگی فرمانداری‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با رخداد خسارات احتمالی توصیه می‌شود.

وی در پایان گفت: از امروز تا روز پنجشنبه جوی پایدار و آرام بر روی اغلب شهر‌ها حاکم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *