پیگیری مشکلات مددجویان روستایی توسط امام جمعه شهرستان کهگیلویه بهمراه مسئولان کمیته امداد امام خمینی (ره)/ تکریم مؤمنانه مستمندان در کهگیلویه

امام جمعه و مسؤولان کمیته امداد کهگیلویه با سفر به روستاها از نزدیک درخواست‌های مردم را مورد رسیدگی قرار می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی افق دنا به نقل از فارس؛ یکی از مهمترین آرمان‌های امام خمینی(ره) تحقق عدالت اجتماعی، کم شدن فاصله طبقاتی، رفع تبعیضات ظالمانه و رسیدگی به قشر مستضعفان بود که همواره در کلام و پیام امام موج می‌زد.

خدمت به مستضعفان در بیشتر جوامع و حکومت‌ها کمتر توجه می‌شود در حالی که حمایت از محرومان در رأس برنامه‌های حکومتی اهل بیت(ع) بود حضرت امام نیز به تأسی از سیره اهل بیت توجه و رسیدگی به نیازمندان را از وظایف مهم مسؤولان می‌شمرد و همیشه تأکید داشت که جهت‌گیری نظام و انقلاب اسلامی ارزش‌گذاری به حمایت از محرومان باشد.

با پیروزی انقلاب با دستور امام پایه‌های ۱۶ نهاد انقلابی بنیان نهاده شد تا نظام جمهوری اسلامی در مسیر ساختارمند شدن سریعتر حرکت کند، تأسیس کمیته امداد تجمسی از دوراندیشی و تدبیر بنیانگذار انقلاب بود که نتیجه آن طی چهار دهه به خوبی در سطح جامعه نمایان است.

در راستای تأکید دین اسلام بر تکریم محرومان و سفارش به رسیدگی به مستمندان امام جمعه شهرستان کهگیلویه سرکشی از خانواده‌های نیازمند در شهر و روستاها را به عنوان یکی از اولویت‌های کاری خود دنبال می‌کند.

در این طرح با همراهی مدیر و مددکاران کمیته امداد مشکلات معیشتی، اشتغال و سکونت مددجویان زیر پوشش این نهاد حمایتی از نزدیک مورد بررسی قرار می‌گیرد.

روستاگردی امام جمعه و مسؤولان کمیته امداد راه رسیدگی به مطالبات مردم و پیگیری نیازهای آنها را تسهیل می‌دهد و باعث می‌شود مشکل مددجویان در سریعترین زمان ممکن رسیدگی و برای رفع آن تصمیم لازم اتخاذ شود.

در اجرای این طرح خانوارهایی هم شناسایی شدند که با وجود عدم تمکن مالی و نیز بیماری از چتر حمایتی نهادهای انقلابی محروم بودند و با تدابیر اندیشیده شده از حمایت‌های امدادی کمیته بهره‌مند شدند.

سرکشی از خانواده‌های نیازمند در روستای چیر یکی از مقصدهای این گروه بود و مشکلات خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد مورد رسیدگی قرار گرفت.

یک پیرزن سالخورده که روزگار حکومت جور را خوب به یاد داشت، با اشاره به اینکه در دوره پهلوی از همه امکانات محروم بودیم، گفت: امروز به لطف انقلاب و آب، برق، گاز و جاده آسفالت داریم و شاکر هستیم.

طنین سروده‌های انقلابی از تلویزیون یکی از مددجویان تداعی کننده حال و هوای روزهای بزرگداشت دهه فجر بود و نشان می‌داد با وجود همه مشکلات و موانع پای آرمان‌های انقلاب و امام ایستاده‌اند و راهشان از مسیر انقلاب جداشدنی نیست.

تکریم مددجویان، عیادت از بیماران و حمایت از اشتغال جوانان با اعطای تسهیلات کم بهره در سرکشی نیم روزی امام جمعه و مسؤولان کمیته امداد انجام گرفت.

سید عبدالخالق آرامش‌دوست در این زمینه اظهار داشت: با حضور امام جمعه شهرستان و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از ۲۰ خانواده زیر پوشش در روستای چیر سرکشی شد.

رئیس کمیته امداد دهدشت گفت: علاوه بر تحویل تکریمانه سبد کالا مشکل مسکن این تعداد خانواده بررسی و برای ترمیم و بازسازی آن تسهیلات قرض‌الحسنه و کمک‌های موردی در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه رسیدگی به مددجویان وظیفه ذاتی کمیته امداد است، تصریح کرد: در شرایط کرونایی در راستای کمتر شدن مراجعات مردمی و جلوگیری از تجمعات با سفر به روستاها به درخواست‌ها و مشکلات مردم رسیدگی می‌کنیم.

آرامش‌دوست از دغدغه حجت‌الاسلام وحدانی‌فر امام جمعه شهرستان و همراهی با کمیته امداد در شناسایی نیازمندان و پیگیری نیازمندی‌های مردم قدردانی کرد.

همچنین حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در این بازدید گفت: مستضعفان جامعه تا آخرین قدم به عنوان نیروهای وفادار به مبارزه علیه حکومت ستمشاهی و برپا دارندگان واقعی انقلاب محسوب می‌شوند و شایسته تکریم هستند.

امام جمعه شهرستان کهگیلویه تصریح کرد: دین اسلام بر اکرام محرومان و تکریم مستمندان تأکید داشته و به این امر سفارش بسیار شده است.

وی با بیان اینکه نشاندن لبخند رضایت بر لبان مستضعفان شیرین و لذت‌بخش است، افزود: کسانی که به این قشر از جامعه خدمت می‌کنند قطعا برای آخرت اندوخته خیر دارند.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر تصریح کرد: امام بزرگوار همواره بر رسیدگی به مستضعفان و محرومان جامعه و رفع مشکلات آنها تأکید داشتند و بارها فرمودند «گمان نمی‌کنم عبادتی بالاتر از خدمت به محرومین وجود داشته باشد.»

وی گفت که سرکشی از مددجویان زیر پوشش نهادهای حمایتی و نیز شناسایی نیازمندان واقعی که از حمایت هیچ نهادی برخوردار نیستند به عنوان یکی از برنامه‌های نهاد امامت جمعه در حال اجرا است.

وحدانی‌فر افزود: به فضل پروردگار تاکنون از چندین خانواده در دهدشت، روستای کوشک ابول و روستای چیر سرکشی و از نزدیک مشکل آنها رسیدگی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *