جلسات تودیع و معارفه کرونایی در یکی از شهرستان های استان؛جلساتی که با حضور حداکثری برگزار می شود!!! / از ستاد کرونای استان اصرار و از برخی مسئولان امتناع+تصویر

در حالی که کهگیلویه و بویراحمد روزهای سیاه کرونایی را طی می کند و باید جلسات محدود شود، اما برگزاری برخی جلسات تودیع و معارفه با ازدحام و جمعیت بالا جای بسی تعجب دارد؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی افق دنا؛ کرونا این ویروس جهانی با هجوم  خود، همه امکانات و دستاورد های علمی را بازیچه خویش قرار داد و شمار زیادی از بشر را به کام مرگ کشاند.

این ویروس در ایران تا به امروز ۷۰۳ هزار و ۲۸۸ نفر را مبتلا و ۳۹ هزار و دو نفر را به کام مرگ کشانده است.

کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد  همانند دیگر نقاط کشور در حال تاخت و تاز است، به گونه ای که طبق آخرین آمار ها و تا سه شنبه ۲۰ آبان ماه، ۲۴۰ نفر را به کام مرگ کشانده است.

در همین رابطه بارها شنیده ایم که عوامل مختلفی از جمله تجمعات عروسی و عزاء، عدم توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی، و نادیده گرفتن پروتکل ها در ادارات و ارگان ها از عمده دلایل افزایش آمار مبتلایان به کرونا است.

در همین راستا افزایش روز افزون شمار مبتلایان به کرونا سبب شد تا  ستاد استانی کرونا در صدد جلوگیری از شیوع این ویروس از طریق تعطیلی  اصناف، مدارس، مراکز مذهبی و مساجد، بانک ها باشد و همچین  تردد خودروها مسافربری و شخصی را محدود کند.

طبق دستورات و تدابیر ستاد کرونا برگزاری هر جلسه بنابر ضرورت، با حداقل جمعیت، دارا بودن تهویه مناسب همراه با فاصله گذاری اجتماعی باید باشد، اما در روزهای اخیر که وضعیت کرونا از قرمز به سیاه تغییر حالت داده است و همانگونه که اصناف تعطیل، مدارس، مراکز مذهبی و مساجد، بانک ها تعطیل شدند، چه لزومی دارد جلسات تودیع و معارفه آن هم با جمعیت بالا برگزار شود؟

در حال حاضر در کنار اقدامات مفید و اثر بخش ستاد استانی کرونا، به نظر می رسد در خصوص  برگزاری جلسات تودیع و معارفه نظارت کافی صورت نمی گیرد، شواهد نشان می دهد یک جلسه تودیع و معارفه در کهگیلویه  با جمعیت زیاد و در یک مکان سربسته و بدن تهویه برگزار شد،  در این شرایط آیا امکان ابتلا به کرونا در این جلسه وجود نداشت، باید پرسید آیا چنین جلساتی آنتی کرونا هستند؟  آیا کویید ۱۹ بر جلسات تودیع و معارفه اثر ندارد؟

گفتنی است تنها  با تعطیلی یا محدویت مجالس عروس و عزا، مدارس، مساجد و بانک ها کرونا ریشه کن نمی شود بلکه باید جلسات تودیع و معارفه همانند دیگر اصناف یا سازمان ها، یا با محدودیت برگزار شوند یا اینکه  تعطیل شوند.

منبع:صبح زاگرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *