یادداشت دکتر ریحان محمد پور بمناسبت سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع): امام حسن عسکری علیه السلام نقش مهمی در گسترش شبکه شیعی اسلام ایفا کردند

 

امام حسن عسکری علیه السلام نقش مهمی در گسترش شبکه شیعی اسلام ایفا کردند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی افق دنا؛ دکتر ریحان محمد پور ده برزرگ در یادداشتی، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن شهادت یازدهمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام حسن عسکری علیه السلام گفت:با توجه به خفقان شدید سیاسی در زمان خلفای بنی العباس این امام بزرگوار شبکه سری ارتباطی وکالت را در مناطق مختلف به راه انداخت.

وی گفت:به وسیله این شبکه نامه ها و مکتوبات فراوانی با شیعیان رد و بدل می شد و در تبلیغ دین اسلام و مفاهیم ارزشمند آن بسیار موثر و کارآمد بود.

محمدپور ده بزرگ، گفت:این امام بزرگوار با این اقدام و توسعه شبکه تبلیغی وکالت تلاش می کرد تا در ارتباط با شیعیان زمینه را برای آغاز غیبت امام مهدی علیه السلام فراهم کند.و شبکه تبلیغی وکالت اشخاصی بودند که مفاهیم دینی را به آحاد جامعه انتقال می دادند.

وی ادامه داد: چیزی که مهم به نظر می رسید تقویت و توجیه بزرگان ، رجال سیاسی و عناصر مهم شیعه و بستر سازی مناسب به جهت فراهم کردن ظهور حضرت مهدی علیه السلام بود.

ریحان محمدپور ده بزرگ ،گفت:امام حسن عسکری علیه السلام مخزن علم و جانشین محمد (ص) پیامبر گرامی اسلام معرفی شده است و تفسیر در ابطه با قرآن کریم نوشته است و به نقل از کندی ، که اورا به عنوان بزرگترین فیلسوف جهان اسلامی می شناسند در حال نوشتن کتابی با عنوان «تناقضات قرآن» بود. وقتی این خبر به گوش عسکری رسید، یکی از شاگردان کندی را به حضور طلبیده پرسید آیا یک مرد عاقل در میان آن‌ها یافت نمی‌شود تا کندی را از این کار باز دارد. شاگرد پاسخ داد که کندی استاد اوست و قادر نیست او را توجیه کرده از این کار منصرف کند. حسن عسکری، اما، او را راهنمایی کرد چگونه کندی را به سؤال کشیده او را از کارش منصرف کند. عسکری از او خواست به سراغ کندی رفته، رعایت ادب را کرده، از او بخواهد تا در آنچه به آن مشغول است کمکش کند: «وقتی با تو احساس راحتی کرد از او بپرس آیا ممکن است شخص دیگری معنی دیگری جز آنچه شما در ذهن دارید از قرآن درک کند؟» کندی پاسخ خواهد داد: «البته! چون او کسی است که درک می‌کند وقتی گوش می‌دهد.» اگر این را گفت در پاسخ بگو: «از کجا می‌دانید؟ شاید او معنی متفاوتی با معنی‌ای که شما درک کرده‌اید، درک کند و سپس معنایی جعلی برای قرآن درست کند…» شاگرد همان‌طور که عسکری خواسته بود عمل کرد و کندی به اندازه کافی باهوش بود تا بگوید: «کسی مثل تو نمی‌تواند به چنین چیزی رسیده باشد… بگو این حرف را از کجا آورده‌ای؟» کندی وقتی اصل داستان را شنید گفت: «اکنون حقیقت را گفتی! چیزی مثل این از غیر آن خانه (اهل بیت) بیرون نمی‌آید.» گفته می‌شود کندی پس از این واقعه کتابش را سوزاند.

وی در پایان ضمن عرض تسلیت مجدد شهادت مظلومانه امام یازدهم شیعیان، ئمه اطهار علیهم السلام را گنجینه نشر و ترویج آموزه ها و شعائر دینی خاطر نشان کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *