آیین تجلیل از هنرمندان موفق سینما برگزار می شود/ زمان و مکان

به گزارش افق دنا، ایرج کاظمی جو در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری با اشاره بر اینکه از ۳ هنرمند برجسته کهگیلویه ای تقدیر خواهد شد، اظهار داشت: با توجه به موفقیت های سید محمد سلیمی راد، سید رضا محقق و سید هادی محقق در جشنواره های داخلی و خارجی، سه شنبه ۹ فروردین ماه جاری در ویژه برنامه ای به میزبانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه از این هنرمندان تقدیر خواهد شد.

وی با اعلام اینکه برنامه یادشده ساعت ۱۷ در فرهنگ سرای ارشاد دهدشت برگزار می شود، یادآور شد: از سید محمد سلیمی راد برای کارگردانی فیلم کوتاه “سرباز شماره صفر” از سید هادی محقق برای کارگردانی فیلم کوتاه”درب” و از سید رضا محقق برای تهیه کنندگی در فیلم های “او خوب سنگ می زند” ، “درب” و “ممیرو” با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی(قادر آشنا)، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، و اجرای موسیقی زنده تجلیل خواهد شد.

به گزارش افق دنا؛ محمد سلیمی راد طی سال های گذشته با کارگردانی فیلم های کوتاه و مستند: رقص برنو(شَبَح اسلحه) ، عقد آسمونی ،شوتی، وُرد و عروس جمعه نام خود را بر سر زبان ها انداخته بود اما اوج کار او “سرباز شماره صفر” بود که با درو کردن جوایز داخلی و خارجی از جمله جایزه بهترین مستند بلند از جشنواره بین المللی amerta art ترکیه، کسب تندیس طلایی و دیپلم افتخار جشنواره سینما حقیقت، جایزه بهترین کارگردانی و فیلمبرداری جشنواره بین المللی Bimonthly آمریکای جنوبی و نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین مستند سینمایی جشنواره فیلم فجر، خوش درخشید.

سید رضا محقق نیز یکی از تهیه کنندگان مطرح اینروزهای سینمای ایران است که با فیلم های نگاهی به آسمان، او خوب سنگ می زند، ممیرو، ایرو، آبی به رنگ آسمان نامی برای خود دست و پا کرد و توانست با دریافت جایزه نتپک آسیا و فیبرشی بوسان برای فیلم “ممیرو” خوش بدرخشد.

و اما سید هادی محقق  او خوب سنگ می‌زند، را ساخت که برنده جایزه بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه غیراقتباسی از جشنوارهٔ بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان شد.

اوج کار او نیز در جشنواره فیلم فجر ۱۴۰۰ بود که توانست برای کارگردانی فیلم “درب” دیپلم افتخار را از این جشنواره دریافت نماید.

او زمان گرفتن هدیه با خواندن اشعاری از حسین پناهی یاد این بازیگر و هنرمند را در مراسم یادآوری و زنده کرد که بازتاب زیادی در فضای حقیقی و مجازی در پی داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *