دکتر سبزعلی فعال فرهنگی و رسانه ای:ضرورت توجه به مسئله بیکاری جوانان، مانع از ورود جامعه به آسیب های اجتماعی می شود/ توسعه شهرک های صنعتی راه حل اقتصادی جامعه

توسعه گردشگری ،حمایت از بخش کشاورزی و راه اندازی کارخانه ها در شهرک صنعتی ضروریست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی افق دنا؛ دکتر امید سبزعلی فعال فرهنگی و رسانه در مطلبی به رسانه ها ،گفت:امروزه یکی از مهمترین عوامل افزایش آسیب ها و معضلات اجتماعی در سطح کشور و استان کهگلویه و بویراحمد بیکاری نسل جوان و کارآمد جامعه می باشد .

وی ادامه داد: استان چهار فصل کهگلویه و بویراحمد با طبیعتی بکر و زیبا در حوزه استحفاظی شهرستانهای باشت و گچساران می تواند بستری مناسب به منظور راه اندازی و ترویج صنعت گردشگری این دو شهرستان باشد.
سبزعلی، ادامه داد: وقتی استان کهگلویه و بویراحمد را با سایر استانها در سطح کشور مقایسه می کنیم الحق و الانصاف هم از لحاظ منابع طبیعی (بویژه نفت و گاز) و هم از لحاظ زیبایی های طبیعی جزء استانهای محدود در سطح کشور است که باز هم درصد بسیار بالایی از جوانان بیکار را به خود اختصاص داده است .
وی ادامه داد:دین اسلام نسبت به مسأله بیکاری و رفع آن تأکیدات فروان دارد همچنانکه امام جعفر صادق علیه السلام از قول پدر بزرگوارشان فرمودند؛ ما بَعثَ اللهُ نَبیاً الّا زارعاً اِلّا ادریسَ فاِنّهُ کانَ خیاطاً.(خداوند پیامبری را مبعوٍث نکرده مگر اینکه زارع و کشاورز می باشد و تنها ادریس خیاط بود.)
امید سبزعلی، ادامه داد:پس ضرورت توجه به مسأله بیکاری جوانان می توان جامعه را از فرو رفتن در معضلات و آسیب های اجتماعی برهاند و جامعه را به سمت نشاط و رونق کسب و کار و تولید سوق دهد.
وی گفت:یکی از راهکار های دیگر این است اشتغال موجود با توجه به رشد و توسعه ویروس منحوس کرونا حفظ گردد و دوم اینکه تلاش گردد تا با توجه به بستر های ایجاد شده در سطح شهرستان های باشت و گچساران توسعه صنعت در شهرک صنعتی خان احمد با همکاری بخش خصوصی و اعطای وام به منظور توسعه بخش کشاورزی در زمینه های حاصلخیز این دو شهرستان در دستور کار مسئولان اجرایی و متولیان این امر قرار گیرد و این اقدام اگر اجرایی شود مطمئن باشیم تا حدود زیادی گره بیکاری در استان ما رفع خواهد شد.
سبزعلی، گفت:از بین رفتن انحصار دولتی و توسعه خصوصی سازی در این منطقه استراتژیکی می تواند در رفع آفت بیکاری که دامنگیر جوانان تحصیلکرده ما شده است .مفید و اثرگذار است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *