رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه خبرداد: با پیگیری منتخب مردم ۵۰۰ میلیون تومان و ۱۰ هزار ماسک به کهگیلویه بزرگ اختصاص یافت / مردم به توصیه‌های پزشکان توجه کنند

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه از تخصیص ۵۰۰ میلیون تومان به کهگیلویه بزرگ برای مقابله با ویروس کرونا خبر داد.

 

به گزارش پایگاه خبری افق دنا به نقل از کبنا؛رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه از تخصیص ۵۰۰ میلیون تومان به کهگیلویه بزرگ برای مقابله با ویروس کرونا خبر داد.
محمد طاهر طیب‌زادگان رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه در گفت‌وگوی اختصاصی با کبنا، اظهار کرد: با رایزنی و پیگیری‌های حجت الاسلام سید محمد موحد ۵۰۰ میلیون تومان به شهرستان‌های چهارگانه برای مبارزه با ویروس کرونا اختصاص یافت که این پول از طریق وزارتخانه در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان و شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه قرار گرفت.
وی در ادامه افزود که ۵۰ میلیون تومان این پول به شهرستان چرام، ۵۰ میلیون تومان در اختیار لنده و ۱۰۰ میلیون تومان به شهرستان بهمئی و ۳۰۰ میلیون تومان هم به شهرستان کهگیلویه اختصاص داده شد.
 رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: ۱۰ هزار عدد ماسک توسط آقای موحد منتخب محترم مردم کهگیلویه بزرگ برای ما ارسال شده و هماهنگی‌های هم صورت گرفته که در آینده تعداد دیگری هم ارسال شود. البته این ماسک‌ها فقط در اختیار مراکز درمانی قرار گرفته‌اند و برای استفاده عموم نبوده است.
وی تشریح کرد که آقای موحد با شرکتی که تولید ماسک دارند، هماهنگی کردند به دلیل محدودیت‌های که شیوع ویروس کرونا به وجود آورده، هر استانی تولیدات ماسکش، برای خودش هست و به راحتی ماسک به خارج از استان نمی‌دهند، اما قول داده‌اند که در چند روز آینده برای شهرستان‌های چهار گانه کهگیلویه بزرگ ارسال شود.
رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: همچنین ۱۰۰ میلیون تومان هم نظام پزشکی استان به منظور مقابله با این ویروس به حوزه کهگیلویه اختصاص دادند که مرحله اول ۳۰ میلیون تومان آن را پرداخت کردند و قرار است در دو مرحله دیگر مابقی این اعتبارات را هم پرداخت کنند.
طیب زادگان در ادامه تاکید کرد: آنچه باید انجام دهیم ما انجام می‌دهیم، اما با تلاش شبانه روزی ما به نتیجه‌ای نمی‌رسیم به شرط آنکه مردم رعایت کنند و در خانه بمانند و در سطح شهر تردد نکنند و راه‌های پیشگیری را رعایت کنند تا بتوانیم این بیماری را کنترل کنیم در غیر اینصورت به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند.
وی گفت: هرچه به مردم توصیه می‌کنیم که بیرون نیایند، اما مردم رعایت نمی‌کنند و متاسفانه مردم در سطح شهر ترددهای غالباً غیرضروری دارند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه بر رعایت توصیه‌های بهداشتی تاکید کرد و گفت: باید به طور مرتب دست‌ها و صورتمان را با آب و صابون شتشو دهیم. مردم به توصیه‌های پزشکان توجه کنند و مسئولانه در قبال سلامت خود و عزیزانشان رفتار کنند. همکاران ما شبانه روز با استرس زیاد تلاش می‌کنند، و خستگی‌های زیادی را تحمل می‌کنند. بنابر این مردم باید همکاری کنند تا ضمن رعایت بهداشت عمومی و فردی، بتوانیم از این شرایط عبور کنیم.
طیب زادگان در پاسخ به سئوالی که آیا کهگیلویه بزرگ با کمبوداتی هم مواجه هست یا خیر؟ اظهار داشت: قطعاً کمبوداتی در حوزه بیمارستانی شهرستان کهگیلویه وجود دارد که پیگیر آن از طریق مسئولان استانی هستیم. اگر شرایط در آینده بدتر شود، بدون شک مشکلات ما هم حادتر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *