علت افزایش آمار مبتلایان به کرونا در کهگیلویه از زبان رئیس شبکه بهداشت شهرستان

طیب زادگان گفت: سیاست شبکه بهداشت کهگیلویه همچنان بیماریابی است و در تلاش هستیم که در حد امکان قرنطینه در منزل ها صورت گیرد و اگر نشد افراد مبتلا، به نقاهتگاه ها منتقل شوند.

به گزارش پایگاه خبری افق دنا به نقل از صبح زاگرس؛ آماربیماری کرونا درشهرستان کهگیلویه درهفته اخیر رو به افزایش بوده و این موضوع موجب نگرانی مردم شده است.

محمد طاهر طیب زادگان رئیس شبکه بهداشت کهگیلویه در گفت و گو با صبح زاگرس گفت: در شهرستان کهگیلویه در مناطق روستایی، مخصوصا در حوزه مرکزی مثل روستاهای کلایه،کوشک و به تدریج در حوزه ضرغام آباد و چهارمه در مورد میزان گسترش این بیماری افزایش داشتیم.

طیب زادگان گفت: سیاست شبکه بهداشت کهگیلویه همچنان بیماریابی است و در تلاش هستیم که در حد امکان قرنطینه در منازل صورت گیرد و اگر نشد افراد مبتلا به نقاهتگاه ها منتقل شوند که در روزهای اخیر از دومین نقاهتگاه ۲۵ تختی در دهدشت بهره برداری شد.

وی افزود: در کهگیلویه برخی از افراد مبتلا که باید در منزل قرنطینه شوند رعایت نمی کنند. در یکی از روستاها یکی از افرادی که نتیجه تست کرونای او مثبت اعلام شده بود از منزل بیرون رفته و فعالیت های روزمره خود را انجام می داد و با مردم در ارتباط بود که در نهایت بر اساس مصوبه شورای سلامت قرار شد که این افراد را به نقاهتگاه ها منتقل کنیم تا زنجیره بیماری قطع شود.

رئیس شبکه بهداشت کهگیلویه با اشاره به سیاست جدید ستاد مبارزه با کرونا در شهرستان گفت: سیاست در شهرستان این است که افرادی که درشهرستان ابتلای آن ها به کووید ۱۹ قطعی اعلام می شود در صورتی که اصول قرنطینه خانگی را رعایت نکنند تا پایان دوره درمان در نقاهتگاه ها نگهداری خواهند شد.

طیب زادگان به مسئله مناطق سفید شهرستان کهگیلویه اشاره کرد و گفت: نکته ای که وجود دارد این است که برخی از مناطق شهرستان به عنوان منطقه سفید اعلام شده که این امر منطقی نیست، چرا که منطقه سفید باید با سایر مناطق ارتباطی نداشته باشند اما این در حالی است که در شهرستان ما همه مردم در شهرهای مختلف با هم ارتباط دارند، منطقه سفید معنی ندارد و همه مردم در هر شهری که هستند باید اصول بهداشتی را رعایت کنند و در صورت عدم رعایت این اصول امکان ابتلای مجدد وجود دارد.

رئیس شبکه بهداشت گفت: آماری که در شهرستان در حال افزایش است به واسطه بیمار یابی فعالی است که در حال انجام است و در این روش افرادی که سابقه تماس با افراد مبتلا را دارند از آن ها نمونه گیری می شود و در نهایتا در صورت عدم رعایت اصول قرنطینه در منزل یا در نقاهتگاه ها نگهداری می شوند.

وی با اشاره به این شایعه که بیماری کرونا در شهرستان کهگیلویه ضعیف شده گفت: اگر آمار ابتلا در شهرستان بالا رود و بستری ها کم باشد دلیلی بر ضعیف شدن ویروس نیست و دلیل آن این است که مواردی که قبلا نمونه گیری آن ها انجام گرفته است کسانی بودند که به بیمارستان مراجعه کردند و اکثرا در قرنطینه خانگی بودند و هیچ گونه شواهدی مبنتی بر اینکه بیماری ضعیف شده وجود ندارد.

  طیب زادگان گفت: در استان ما شایع می کنند که قومیت لر در برابر این بیماری مقاوم است و این موضوع هیچ پایه علمی ندارد و نباید به اینگونه موارد توجه کرد.

وی اضافه کرد: براساس آمار وزارت بهداشت در استان در نمونه گیری و بیماریابی فعال هستیم و این باعث می شود که افراد مثبت به سالمندان و افراد در معرض خطر توجه کنند و با آگاهی از ابتلای خود دیگران را مبتلا نکنند.

رئیس شبکه بهداشت با اشاره به میانگین سنی افراد مبتلا در شهرستان کهگیلویه گفت: افرادی که مبتلا و جدیدا شناسایی شده اند اکثراً میانگین سنی زیر ۵۰ سال دارند و امکان خطرهای جانی برای این افراد کمتر است.

وی در مورد این شبهه که بیماری کرونا با افزایش دما از بین می رود گفت: شیوع بیماری در استان های گرمسیر از جمله خوزستان در این روزها که هوا رو به گرمی می رود موجب شده تا این فرضیه که ویروس در دمای بالا نمی تواند زنده بماند نیز رد شود.

گفتنی است که نتیجه تست کرونای  رئیس شبکه بهداست کهگیلویه اوایل هفته گذشته مثبت اعلام شده و وی تمام امورات مربوط به این بیماری در شهرستان را تا حد امکان در منزل و از طریق تماس های تلفنی پیگیری می کند.

برخی از افراد نیز در فضای مجازی نگرانی هایی در مورد حال عمومی طیب زادگان داشتند که حال عمومی او رو به بهبودی است و مشکل خاصی از نظر بیماری کرونا ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *