نامه شورای تبیین بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد به سه نماینده مجلس در خصوص لایحه بودجه سال ۹۹: نوع دفاع شما از حقوق عامه مورد قضاوت مردم دیارتان خواهد بود/پیشنهاد افزایش هزینه حامل‌های انرژی توسط دولت جز ایجاد فشار کمرشکن اقتصادی بر اجزای ضعیف اقتصاد از صنایع کوچک گرفته تا گرده‌ی مردم، نتیجه‌ای نخواهد داشت/شما که افتخار کسوت نمایندگی مردم را دارید با اقتدار با این لایحه مخالفت کنید و مقدمات اصلاح آن را فراهم آورید

جناب آقای تاج گردون به جهت ریاست گروه برنامه‌وبودجه مجلس و همچنین گروه تلفیق مجلس توقع و انتظار جدی‌تر و به‌مراتب بیشتری می‌رود که در این خصوص اهتمام لازم را داشته باشید. قطعاً نوع دفاع شما از حقوق عامه مورد قضاوت مردم دیارتان خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری افق دنا؛این روزها بحث ارسال لایحه بودجه سال ۹۹ به مجلس با توجه به اشکالات و شبهات متعددی که دارد به یکی از نگرانی های اصلی مردم علی الخصوص قشر دانشجو و نخبه کشور تبدیل شد است. شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد پس از بررسی های لازم و جویا شدن نظر کارشناسان اقتصادی و صاحب نظران دانشگاهی طی نامه ای به ۳ نماینده استان در مجلس شورای اسلامی علی الخصوص جناب آقای تاجگردون که ریاست کمیسیون برنامه و بودجه مجلس را نیز برعهده دارند، عواقب جبران ناپذیر آن را بازگو و خواستار دفاع نمایندگان از حق و حقوق مردم شده اند. در این نامه آمده است؛

IMG-20191221-WA0051

نمایندگان محترم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی
آقایان غلام محمد تاجگردون، غلام محمد زارعی، عدل هاشمی

سلام علیکم

لایحه بودجه پیشنهادی دولت برای سال ۹۹ چند روزی است افکار مردم و کارشناسان را به خود مشغول کرده است. لایحه ای که تناسبی با واقعیت های اقتصادی و سیاسی کشور ندارد و متأسفانه باعث تشدید فشار اقتصادی بر دوش قشر ضعیف جامعه خواهد شد.

ایرادات زیادی بر لایحه مذکور وارد است که به‌طور خلاصه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:
اولاًافزایش اتکای بودجه بر نفت که به ۱۶ درصد(با احتساب برداشت از صندوق توسعه ملی و همچنین کاهش سهم صندوق از فروش نفت) برخلاف سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب است. در حالی درآمد حاصل از فروش نفت چیزی بالغ‌بر ۱۷۰ هزار میلیارد تومان تخمین زده‌شده که امسال علی‌رغم پیش‌بینی رقم ۱۵۱هزار میلیارد تومانی، نهایتاً  ۴۵ هزار میلیارد تومان محقق خواهد شد و هر راه جایگزینی برای جبران این کسری بودجه قطعی ناشی از چشم بستن بر واقعیات از سوی دولت، منجر به افزایش فشار بر معیشت مردم خواهد بود.

ثانیاً افزایش هزینه حامل‌های انرژی. این پیشنهاد دولت جز ایجاد فشار کمرشکن اقتصادی بر اجزای ضعیف اقتصاد از صنایع کوچک گرفته تا گرده‌ی مردم نتیجه‌ای نخواهد داشت. باوجود نرخ پایین رشد حقوق و دستمزد اقشار کم‌درآمد ازجمله کارمندان و کارگران این افزایش هزینه غیرقابل‌تحمل خواهد بود.

ثالثاً؛ افزایش برداشت از صندوق توسعه ملی هم‌زمان با کاهش سهم صندوق از فروش نفت موجب تضعیف این پشتوانه مالی کشور خواهد شد و پیش‌بینی‌ها حاکی از خالی شدن صندوق تا پایان سال ۹۹ است.

رابعاً؛ افزایش سرسام‌آور هزینه‌های جاری دولت و بی‌توجهی به تورم حاصل از این اقدام که هم‌زمانی آن با افزایش قیمت حامل‌های انرژی منجر به فشار شدید بر خانوارها و نارضایتی خواهد شد.
لایحه پیشنهادی ایرادات بسیاری دارد که شرح آن در این مجمل نمی‌گنجد ازجمله تاراج دارائی‌های دولت بنام خصوصی‌سازی و عدم پرداختن به محل‌های درآمدی نظیر مالیات بر مسکن‌های خالی و حذف معافیت مالیات هنرمندان و …

لذا از شما که افتخار کسوت نمایندگی مردم این خطه عزتمند و درعین‌حال محروم از بسیاری از امکانات را به عهده‌دارید تقاضا داریم صدای مردم را به گوش دولت رسانده و برای دفاع از معیشت مردم و حفظ عزت و اقتدار کشور با این لایحه مخالفت نموده و مقدمات اصلاح آن را فراهم آورید.

علی‌هذا از جناب آقای تاج گردون به جهت ریاست گروه برنامه‌وبودجه مجلس و همچنین گروه تلفیق مجلس توقع و انتظار جدی‌تر و به‌مراتب بیشتری می‌رود که در این خصوص اهتمام لازم را داشته باشید. قطعاً نوع دفاع شما از حقوق عامه مورد قضاوت مردم دیارتان خواهد بود.

و من الله توفیق
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *