وقتی خودروی مسئول دانشگاه، دانشجو را زیر میگیرد!

حرف مردم به نقل از دانشجو: روز آغازین هفته بود که دانشجویان دانشگاه یاسوج برای احقاق حقوق خود تجمع کردند.

تجمع صنفی و نه سیاسی؛ هر چند به برخی از دانشجویان حاضر در تحصن برچسب سیاسی زدند، اما همه بیان داشتند که تجمع ما فقط برای رفع مشکل خوابگاهمان است و نه چیز دیگری؛ به همین دلیل اجازه عکس و فیلم گرفتن را به هیچ کس ندادند، حتی مسئولان حراست دانشگاه.

میدان استاد، وعده گاه همیشگی معترضان دانشگاه یاسوج بوده و هست. و این بار هم دانشجویان معترض برای رساندن صدایشان به گوش مسئولان، میدان استاد را انتخاب کردند؛ میدانی که همه ورودی ها و خروجی های دانشگاه از آنجا رد می شود.

دانشجویان معترض مسیر منتهی به میدان استاد را سد کردند تا هیچ خودرویی از آنجا عبور نکند و تجمعشان را بر هم نزند.

مقاومت اولیه مسئولان حراست کار به جایی نبرد و کار به جایی رسید که نیروهای حراست دانشگاه، به دلیل جلوگیری از هرج و مرج، چند متر جلوتر مانع ورود خودرها به میدان استاد می شدند.

دانشجویان معترض همچنان منتظر حضور مسئولان دانشگاه برای پاسخگویی هستند.

ساعتی گذشت و دو مسئول میانی مرتبط با خوابگاه در جمع دانشجویان حضور پیدا کردند. و نفر سوی که هر چند از مدیران دانشگاهی بود اما  کارش به صورت مستقیم به خوابگاه ها ارتباطی نداشت.

دانشجویان می گفتند که به ما تعهد کتبی داده اند که تا ۱۴ مهر ماه خوابگاه را تحویل دهند؛ اما وضعیت آوارگان دانشجو همچنان همان وضعیت قبلی است.

رحمانی، از مسئولان دانشگاهی، از دانشجویان عذرخواهی کرد و گفت: پیگیر رفع جدی مشکل هستیم.

تا لحظات پایانی تجمع، از معاون دانشجویی دانشگاه خبری نشد.

لحظات پایانی با اظهار شرمندگی در جمع دانشجویان حضور پیدا کرد و گفت: چون خوابگاه را تحویل نداده و به قول خود عمل نکردیم، از حضور در جمع شما شرمنده بودم؛ به همین دلیل حضور پیدا نکردم.

فریبرز نیکدل البته از جنبه دیگری نیز با معترضان صحبت کرد که از این صحبت ها چیزی جز القای ترس برای عقب نشینی دانشجویان از مواضعشان حس نمی شد.

نیکدل هنگام حضور در بین دانشجوان، خطاب به یکی از آنها با لحنی خاص گفت: من مسئول کمیته انضباطی هم هستم!
و یا «شما که پول خوابگاه ندادید چرا در تحصن حضور داری».

تجمع همچنان ادامه داشت و هیچ خودرویی حق تردد از میدان استاد را نداشت.

میم الف، یکی از مسئولان دانشگاهی با وجود اینکه از اولین مسئولان حاضر در تجمع دانشجویی بود، از همه ریز جریان آگاهی داشت و می دانست که دانشجویان با ایجاد سد انسانی میدان استاد را بستند؛ سوار خودرو شده و قصد عبور از این سد را داشت.

چند نفر از دانشجویان مانع شدند و الف همچنان مصر بر ادامه حرکت، یکی از دانشجویان دختر که خودرو به زانوهایش  برخورد کرد افتاد و باعث تجمع دانشجویان در اطراف خودرو مسئول دانشگاه شد.

کوبیدن های پیاپی دختران دانشجو بر ماشین مسئول دانشگاهی نه تنها او را منصرف نکرد بلکه در جمع مشغول عقب و جلو بردن خودرو خود بود تا به هر قیمتی آنچه را که می خواست انجام دهد.

الف می گفت: دانشجویان پریدند جلو ماشین.

اما دانشجویان چیز دیگری می گفتند.

حرف دانشجویان این بود که اگر دانشجویان جلو او پریدند و یا وی حواسش به دانشجویان نبود، چرا بعد از حضور همه دانشجویان باز هم اصرار بر ادامه حرکت در مسیر خود داشت و تلاش می کرد به هر قیمتی از بین دانشجویان عبور کند.

آمبولانس آمد و دانشجویی را که دچار کوفتگی و استرس شده بود سرپایی درمان کرد.

اما ترسیده بود و التماس می کرد که از این جریان کسی به خانواده اش اطلاع ندهد.

دانشجویان معترض همچنان به اعتراضشان ادامه می دهند و مسئولانی که کم کم سر و کله شان پیدا می شود.

«وقتی خوابگاه آماده نیست چرا پول خوابگاه می گیرید»، این سوال عده ای از دانشجویان بود که از مسئولان می پرسیدند.

و ادامه می دادند: اگر می دانستیم هیچ وقت ۳۶۰ هزار تومان را در تابستان به حساب دانشگاه واریز نمی کردیم تا امروز آواره نمازخانه ها باشیم.

تجمع بالاخره در ساعت ۱۵ با وعده های دوباره مسئولان به پایان رسید تا بار دیگر دانشجویان دانشگاه یاسوج به مسئولان دانشگاهشان فرصت جبران کم کاری را داده باشند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *