استاندارد و ایمن نبودن حدود ۵۰درصد راه های استان کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد از استاندارد و ایمن نبودن حدود ۵۰درصد راههای این استان خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری افق دنا؛ «محمد حسین نصیری راد» روز چهارشنبه، ۲۹ خرداد ماه در نسشت خبری با خبرنگاران افزود: بیش از ۵۰ درصد راههای استان کهگیلویه و بویراحمد استاندارد و ایمن هستند.

وی اظهارکرد: ۶۰۸۰ کیلومتر راه در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این میزان ۱۸۹ کیلومتر بزرگراه، ۵۰۶ کیلومتر راه اصلی، ۱۰۹۳ کیلومتر راه فرعی و ۴۲۹۲ کیلومتر روستایی است. این استان فاقد حتی یک کیلومتر آزاد راه است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: هزینه احداث هر کیلومتر راه فرعی در استان کهگیلویه و بویراحمد ۴ برابر یک کیلومتر راه فرعی در استان اصفهان است.

نصیری راد با بیان اینکه بیشترین نقاط حادثه خیز راه‌های کشور در این استان است، تصریح کرد: ۱۰۳ نقطه پرهزینه دیربازده با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان و ۳۱۱ نقطه کم هزینه زودبازده از سال ۹۲ تا ۹۷رفع شده است.

وی ادامه داد: طی امسال ۶۷نقطه حادثه خیز پرهزینه دیربازده در سطح راههای استان از سوی پلیس راه به ما اعلام شده که برای رفع آنها حدود ۱۰۰میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به خسارات وارده سیل به راههای استان عنوان کرد: در سیل فروردین ماه امسال به بیش از ۱۰۰۰کیلومتر راه استان، ۱۰۰۰ابنیه فنی، تخریب ۱۰ دستگاه پل و ۱۰ مورد آب نما خسارات وارد شده است. راه ارتباطی ۲۱۰ روستای استان و بیش از ۷۰ دهنه پل بازگشایی و ۵میلیارد ریال ماشین آلات رهداری اجاره کردیم اما تا کنون یک ریال هم به این حوزه اختصاص داده نشده است.

نصیری راد بیان کرد: در صورتی که در فصل کاری اعتبارات تزریق نشود در فصل بارش با مشکل جدی در استان مواجه خواهیم شد.

وی اظهارکرد: در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ تصادفات فوتی استان در جاههای ۱٫۳ درصد کاهش داشت و طی دو ماهه اول امسال نیز با کاهش ۶ درصدی تصادافات فوتی مواجه بوده ایم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: طبق گزارش پلیس راه تصادف واژگونی پژو پارس با ۸ کشته در محور “یاسوج- چرام”سهم تقصیری به راهداری داده نشد، سعی و تلاش خود را در جهت ایمن سازی این محور کردیم و حتی در محل حادثه گاردریل نصب و خاکریزی شده بود.

نصیری راد گفت: محور “یاسوج- چرام” بر اساس مطالعات اصولی و کارشناسی نشده است و هم اکنون بعلت واقع شدن در حریم خط فشار قوی گاز امکان اصلاح و ایمن سازی اصولی وجود ندارد.

وی افزود: ۱۰۲۶ دستگاه کامیون باری عمومی با میانگین عمر ۱۱٫۱۱ سال، ۷۲ دستگاه اتوبوس با میانگین عمری ۷٫۹۶ سال، ۹۲ دستگاه مینی بوس با میانگین عمری ۲۲٫۴۷ سال کار جابجایی و انتقال بار و مسافر استان را انجام می دهند که این ناوگان استان جوانتر از ناوگان کشوری هستند .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ۷۱۰ دستگاه خودروی سورای عمومی با میانگین عمر ۱۰٫۱۳ سال فعالیت دارند که عمر این ناوگان ار میانگین کشور بالاتر است.

نصیری راد اضافه کرد: میانگین عمر ماشن آلات راهداری استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۳۰ سال است و در خرید لاستیک ماشین آلات راهداری استان مشکل داریم.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *