مدیر آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه: دریافت پول به عنوان کمک به مدرسه به اجبار از دانش آموزان ممنوع است

نشست خبری مدیر آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه با اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش افق دنا؛ مدیر آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه به بیان عملکرد یک ساله خود پرداخت و با تقدیر از همراهی رسانه ها در این مدت گفت: کیفیت اطلاعات عنصر اصلی رسانه است و کیفیت اطلاعات باید طوری باشد که مخاطب را جذب کند و رسانه ها در نشر اخبار باید به نیمه پر لیوان نگاه کند

پورک پور افزود جامعه ی آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه نزدیک به ۸۰ هزار نفر است و افتخار می کنم که یک سال در خدمت خانواده بزرک آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه بوده ام و امید داریم در سال آتی موفقیت های بیشتری در حوزه های مختلف کسب کنیم.

مدیریت آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه بیان داشت که شورای آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه به عنوان شورای برتر آموزش و پرورش استان شناخته شد که این شورا به ریاست فرماندار محترم و دبیری مدیر آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه برگزار می شد.

وی همچنین افزود با توجه به پراکندگی بعضی از نقاط شهرستان و به جهت رفاه حال دانش آموزان امسال دو حوزه امتحان نهایی در شهر های قلعه دختر و سوق ایجاد کرده ایم که با توجه به بعضی مشکلات ریسک بزرگی بود اما خوشبختانه توانسته ایم به خوبی برگزار کنیم.

در ادامه گفت:امسال نفرات اول دوره متوسطه در شهرستان کهگیلویه که در مدارس دولتی مشغول به تحصیل بوده اند انتخاب کردیم و با همکاری دبیران متخصص تعدادی از این دانش آموزان مستعد که از کارنامه قابل قبولی برخوردار بودند پالایش کردیم و در حال حاضر پایگاه داده خوبی از دانش آموزان مستعد در شهرستان داریم.

ایشان با اشاره به طرح ایران مهارت که به تازگی در وزارت آموزش و پرورش در خصوص مدارس به اجرا درآمد گفت:این طرح در مدت زمان چهار هزار ساعت در مدارس کهگیلویه برگزار شد در حالی که یک چهارم این مدت زمان در کل استان برگزار شد و در قالب طرح ایران  مهارت دانش آموزان در پایان تحصیل گواهی مهارت دریافت می کنند که در این طرح مهارت توسط خود دانش آموزش انتخاب می شود و از رشته های همچون خیاطی و کامپیوتر در این طرح می توان نام برد.

یکی از موضوعات مهم بحث انتخاب رشته و هدایت تحصیلی دانش آموزان بود که مدیر آموزش و پرورش شهرستان در این باره گفت:هدایت تحصیلی پایه نهم در دوره اول متوسطه از دیگر بخش های مهم در حوزه کاری ماست که سعی داریم امسال با همکاری دانش آموزان و والدین بتوانیم دانش آموزان را به رشته های مختلف هدایت تحصیلی کنیم و از ترافیک در یک رشته خاص جلوگیری کنیم.

در ادامه این نشست خبری پورک پور گریزی به بحث لباس مدارس زد و گفت: امسال تصمیم گرفتیم تغییری در لباس مدارس نباشد تا چنانچه دانش آموزی لباس سال گذشته اش قابل استفاده باشد،  امسال هم بتواند از این لباس استفاده کند تا از لحاظ مالی فشاری بر خانواده ها نباشد.

در آخر مدیر محترم آموزش وپرورش شهرستان کهگیلویه در خصوص ثبت نام از دانش آموزان در مدارس گفت: ثبت نام شروع شده تا پایان مرداد ماه ادامه دارد  و در ابتدا ثبت نام هیچ مدرسه ای حق گرفتن پول جهت ثبت نام ندارد و همچنین در بحث کمک به مدارس از سوی انجمن اولیا این کمک ها باید به صورت داوطلبی و بدون هیچ اجباری باشد و اگر موردی پیدا شود با مدیر متخلف برخورد می شود.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *