موسی خادمی: اشتباهات محاسباتی در دوره کاری داشتیم

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به سیکل توسعه نیافتگی در استان‌های زاگرس‌نشین اشاره کرد و گفت: این مشکل به دلیل کمبود پس‌انداز و سرمایه‌گذاری است.

به گزارش حرف مردم، سید موسی خادمی شامگاه چهارشنبه در برنامه زنده تلویزیونی با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: این موضوع مهم‌ترین مسأله در کشور است.

خادمی به سیکل توسعه نیافتگی در استان‌های زاگرس‌نشین اشاره کرد و گفت: این مشکل به دلیل کمبود پس‌انداز و سرمایه‌گذاری است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و مشارکت مردم در این زمینه را راهگشا دانست و گفت: استعدادها و سرمایه‌های استان شناسایی شده است.

وی با بیان این که استعدادها و سرمایه‌ها به چند زبان زنده دنیا ترجمه شده است اظهار کرد: زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری خارجی در استان تا حدی فراهم گردیده است.

خادمی به سفر اخیر شریعتمداری وزیر صنعت به کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: وی برای فعال شدن معدن فسفات چرام و بوکسیت سرفاریاب صریحا به شرکت ایمیدرو دستور داد.

وی با بیان این که از محل صندوق توسعه ملی تسهیلات ویژه‌ای به استان اعطا شد، افزود:  بازپرداخت و بخشودگی آن نسبت به سایر استان‌ها متفاوت بود.

خادمی در همین خصوص گفت: در سال گذشته حدود ۵۰ میلیارد تومان از همین محل به بخش کشاورزی استان تسهیلات پرداخت شد که رقم بسیار خوبی بود.

خادمی با بیان این که هنوز ۳۴ درصد از واحدهای تولیدی استان غیر فعال هستند افزود: ۱۰۵ میلیارد تومان از محل طرح رونق به واحدهای استان اختصاص یافت که از این رهگذر ۴۰ واحد راکد فعال شدند.

وی به برخی اشتباهات نیز اشاره کرد و گفت: به رغم رشد چند برابری اعتبارات ولی در بخشی از برنامه‌ها اشتباه محاسباتی هم بود که تخصیص منابع محقق نشد.

این مسؤول به سفر دولت به استان و آثار آن هم اشاره کرد و گفت: تزریق ۷۰ میلیارد تومان به پروژه پاتاوه به دهدشت در سال گذشته و همچنین ۱۰۰ میلیارد در سال اجری از برکات سفر بود.

بهره‌برداری از بیمارستان ۲۸۶ تختخوابی یاسوج تا پایان مهرماه از موضوعاتی بود که خادمی به آن اشاره کرد و گفت: احداث بیمارستان شهرستان باشت نیز در مراحل پایانی است.

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *