منبع آب جاورده، زیستگاه مارمولک ها شد!

فیلم و عکس هایی از منبع آب، چاه پمپاژ و ، اتاقک کلرزنی، خط انتقال آب و محوطه منبع آب منطقه جاودره به تحریریه پایگاه یاسوج ۲۴ ارسال شد که پس از پی گیری ها صورت گرفته در خصوص صحت خبر، علی پاساد دهیار این منطقه، صحت خبر را تأیید و بر آلوده بودن آب جاورده تأکید کرد.

به گزارش حرف مردم، منبع آب آشامیدنی روستای جاورده که روستاهای بلویری، دشت آزادی، سادات مشهدی، سرآسیاب و چند روستای دیگر نیز از آن استفاده می کنند، به علت نا مساعد بودن و غیر بهداشتی بودن، خطری برای سلامتی مردم این منطقه به حساب می آید.

جمعیت این دهستان نزدیک به ۱۵ هزار نفر است که از آب آلوده ای استفاده می کنند که محمل و محل زندگی مامولک های بزرگ محلی معروف به گرگراک است.

علاوه بر گرگراک، گل و لای و خاک نیم متری کف منبع آب نیز عامل دیگری بر عدم سلامت آب آشامیدنی مردم دهستان جاورده است.

علی پاساد گفت: لوله انتقال آب به منبع ذخیره در بارندگی سال قبل قطع شده و در حال حاضر آب به صورت مستقیم وارد شبکه می‌شود.

وی مشکل دیگری را مهم‌تر از این مشکلات می‌داند و می‌گوید: شبکه آب‌رسانی به دهستان جاورده و چندین روستای حومه با جمعیت بیش از ۱۲ هزار نفر در یکی از روستاها از زیر منازل مسکونی رد می‌شود که اگر فکری به حال آن نشود، حادثه‌ای غیر قابل جبران اتفاق خواهد افتاد.

دهیار جاورده گفت: شبکه آب روستاهای جاورده، دشت‌آزادی، بولویری، گندک تا محدوده سادات مشهدی فرسوده است و مرتب شاهد شکستگی و ترکیدگی لوله‌ها و هدرروی آب هستیم.

پاساد ادامه داد: این مشکلات به مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی منتقل شده ولی تاکنون به جز قول چیزی نشنیدیم.

به گفته دهیار روستای جاورده، مسئول آبفار منطقه چاروسا گفته است که ما حتی هزینه سوخت خودرویمان را نداریم چه برسد به تعمیر شبکه یا تعمیر لوله‌های شکسته این روستاها.

آب جاورده منبع آب جاورده منبع آب جاورده منبع آب جاورده وضعیت آب جاورده وضعیت آب جاورده منبع آب جاورده منبع آب جاورده

 

منبع:صبح زاگرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *