اولین مدیر نجومی بگیر کهگیلویه و بویراحمد مشخص شد/۱۵میلیون برای کارخانه تعطیل

به گزارش حرف مردم،اهالی کهگیلویه و بویراحمد همواره نبض صنعتیشان با کارخانه قند گره خورده است، کارخانه قند یاسوج را مردم این دیار قدیمی ترین صنعت کهگیلویه و بویراحمد می خوانند. صنعتی که در سالهای اخیر دچار التهابات فراوانی بود و همواره تعطیلی و حقوق معوقه کارگران آن و وعده و وعیدها برای راه اندازی مجدد این کارخانه تیتر رسانه های استان در بخش صنعت بوده است. مسئولان کهگیلویه و بویراحمد نیز هرازچندگاهی برای راه اندازی این کارخانه نقشه می کشیدند اما مدتی اندک نمی گذشت که چرخ های کارخانه قند دوباره از حرکت باز می ایستاد و تمام نقشه های مسئولان را نقش بر آب می کرد. کارخانه قند یاسوج این سالها انگار طلسم شده بود و قرار نبود راه بیفتد.

آخرین تلاش مسئولان استانی برای راه اندازی کارخانه قند را موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد انجام داد و پس از موفقیت موقت در روزی بارانی به همراه مسئولان صنعتی استان و خبرنگاران راهی کارخانه قند شد و زیر نم نم باران میان بارهای چغندری که در گوشه گوشه کارخانه خالی شده بود، قدم زد و با حسی سرشار از موفقیت قول داد که به گونه ای از کارخانه قند یاسوج حمایت کند که یکبار برای همیشه ماجرای تعطیلی و راه اندازی مجدد در این کارخانه خاتمه یابد اما از این بازدید زمان چندی نگذشته بود که کارخانه قند یاسوج دوباره به کما رفت و وعده های استاندار کهگیلویه و بویراحمد بی نتیجه ماند.

غلام محمد زارعی نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی دیگر مسئول استانی بود که در کسوت نمایندگی به ویژه اینکه در کمیسیون صنایع بود، دوست داشت که کارخانه قند راه بیفتد و در این زمینه نیز وعده های بسیاری داد اما هیچکدام از وعده های مدیران استانی کام کارگران قندی را شیرین نکرد و تلخ کامی تعطیلی موقت و حقوق معوق همواره این قشر زحمتکش را آزار می داد.

صبر کارگران قندی استان بالاخره به سر رسید و در هفته گذشته تجمعی اعتراض آمیز داشتند و از ورود قدرت الله حبیبی مدیرعامل کارخانه قند یاسوج به داخل این کارخانه ممانعت کردند. کارگران قند که چهار ماه حقوق معوق و پرداخت نشدن مزایای سال ۹۵ و طلبکاری آنها از سالهای گذشته حسابی تلخ کامشان کرده بود در گفت و گو با رسانه های استان پرده از بسیاری پشت پرده های کارخانه قند یاسوج برداشتند و بی پروا حرف های زیادی با مردم استان زدند.

کارگران قند تعطیلی و رکود در کارخانه قند یاسوج را کاملا ناشی از سوء مدیریت دانستند و از این درگاه به حبیبی تاختند و وی را مسئولان تمام مشکلات کارخانه قند یاسوج دانستند. کارگران قندی همچنین حقوق و مزایای مدیرعامل کارخانه قند یاسوج را افشا کردند و حقوق ماهیانه وی را حدود ۱۵۰ میلیون ریال دانستند، مبلغی که باور آن برای بسیاری از مردم استان سخت بود. کارگران قندی از بندی به نام حق ماموریت برای اقای حبیبی خبر دادند که ماهیانه بیش از ۴۰ میلیون ریال بوده و آقای مدیرعامل چه به ماموریت برود چه نرود این مبلغ را دریافت می کند.

کارگران کارخانه قند یاسوج در ادامه افشاگری های خود از مزایا و حقوق مدیرعامل این کارخانه از وجود نگهبان و خدمتکار با حقوق کارخانه در خانه حبیبی خبر دادند و مدعی شدند که حبیبی برای رفت و آمد روزانه از خانه خود به محل کارش که حدود چند صد متر بیشتر نیست، مبلغ زیادی را دریافت می کند.

کارگران قندی در حالی که از حقوق معوق ۴ ماهه خود حرف می زدند به شدت دریافتی های قدرت الله حبیبی را مورد انتقاد قرار دادند و سوء مدیریت را عامل شکست کارخانه قند یاسوج دانستند و از مسئولان استان تامین حقوق و مزایا و تغییر مدیرعامل را خواستار شدند. این کارگران معترض در نهایت برای پافشاری بر خواسته هایشان حاضر نشدند که اجازه دهند، حبیبی، مدیرعامل کارخانه قند وارد کارخانه شود.

کارگران معترض کارخانه قند مدعی بودند که حبیبی یکبار از سمت خود در کارخانه قند یاسوج کنار گذاشته می شود اما غلام محمد زارعی نماینده بویراحمد و دنا با رایزنی وی را به کسوت مدیرعاملی کارخانه قند باز می گرداند و بدین ترتیب این کارگران زارعی را نیز به علت استفاده از گزینه امتحان پس داده و ناموفق برای صنعت مادر استان، مورد انتقاد قرار دادند.

حالا هر چند که کارخانه قند یاسوج در مالکیت بانک تجارت است – این کارخانه طبق مزایده ای از سوی بانک تجارت به فروش رفته است و خبر آن قبلا رسانه ای شده اما چنان که معلوم است هنوز کارخانه به مالک جدید تحویل نشده و تاکنون نیز خبری مبنی بر زمان انتقال رسانه ای نشده است- و بانک تجارت ظاهرا یک بانک خصوصی است اما مساله کارخانه قند با صنعت استان کهگیلویه و بویراحمد گره خورده است، چنان که استاندار و نماینده در زمان تعطیلی کارخانه درباره آن اظهار نظر می کردند و حتی وعده راه اندازی مجدد می دادند که این موضوع نشان می دهد، کارخانه قند یاسوج از اهمیت فراوانی برای مردم و مسئولان استانی برخوردار است، لذا لازم است که همین مسئولان استانی وارد گود شوند و ادعای کارگران مبنی بر حقوق نجومی مدیرعامل آن هم در زمانی که کارخانه تعطیل بوده و حقوق کارگران معوق شده را بررسی کنند و هم در جهت تامین خواسته های کارگران و هم ارائه توضیحات روشن و شفاف به افکار عمومی استان، تلاش نمایند.

منبع: صبح زاگرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *