استخدام بدون آزمون همسر یکی از معاونین استاندار در یکی از دانشگاه های یاسوج

خبرهایی حکایت از استخدام بدون آزمون همسر یکی از معاونین استانداری این استان در یکی از دانشگاه های یاسوج به گوش می رسد.

به گزارش حرف مردم،در حالی که خبر ممنوعیت هر گونه استخدام در شرکت ها و دستگاه های دولتی از سوی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد در رسانه ها منتشر شد، خبرهایی حکایت از استخدام بدون آزمون همسر یکی از معاونین استانداری این استان در یکی از دانشگاه های یاسوج به گوش می رسد.

خانم «گاف»، همسر یکی از معاونین استانداری کهگیلویه و بویراحمد، در شرایطی که جوان های فراوانی در صف آزمون های استخدامی متعدد، سال ها و ماه ها انتظار می کشند، بدون هر گونه آزمون استخدامی، به عنوان کارمند یک دانشگاه در یاسوج استخدام شده و هم اکنون در این دانشگاه مشغول به فعالیت می باشد.

خانم “گاف”، در حالی در کتابخانه این دانشگاه به کارگیری شد که همسرش یکی از مسئولان استان است و ظاهرا نباید به خاطر شرایط اقتصادی سراغ این کار آمده باشد، اما پسران جوانی که برای تشکیل زندگی و اداره حداقلی آن به نصف حقوق این بانوی منسوب به بدنه مسئولیتی استان نیز نیازمند هستند، باید ماه ها و شاید سال ها در آزمون های متعدد شرکت کنند تا شاید بتوانند از یکی از این خان ها عبور کنند.

بانو “گاف” همچنین در حالی به استخدام این دانشگاه یاسوج در آمد که مسئولان استان از ممنوعیت استخدام به هر شکلی در دستگاه های اجرایی و دولتی خبر داده اند.

سوالی که مطرح می شود این است که آیا این قانون برای مردم عادی و کسانی است که نسبتی با مسئولی رد استان ندارند و یا قانونی فراگیر و عمومی است. و یا اینکه این استخدام و استخدام هایی از این دست را مسئولان و مدیر محترم سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ندیده و متوجه نشده اند.

این مسئولان در هر دو صورت دچار خطای نابخشودنی شده اند؛ که در صورت اول دچار ظلم آشکار تبعیض، حق خوری و قانون شکنی شده اند و در صورت دوم دچار اغفال از اجرایی شدن قانونی که تصویب و ابلاغ می کنند.

گفتنی است با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید موج اخراج نیروهای غیر هم فکر حتی در بین اساتید دانشگاهی، آغاز شده بود و همزمان با آن به کارگیری های طایفه ای (سیاسی و قبیله ای) در ادارت استان و بعضا جای خوش کرده بود.

استخدام برادر معاون وزیر در دانشگاه یاسوج، اخراج بیش از ۱۰ نفر از نیروهای شرکتی این دانشگاه به صورت یک جا، مشغول به کار شدن افرادی از یک طافه خاص در برخی دانشگاه ها و ادارات استان، و اخیرا به کارگیری همسر یک مقام مسئول در یکی از این دانشگاه ها، از جمله این تبعیض هایی است که در استان به وقوع می پیوندد.

امیدواریم دستگاه های نظارتی همان گونه که همیشه به وظیفه خود به خوبی عمل می کردند، بدون اغماض و مصلحت اندیشی های بی مورد، با ویژه خواری های برخی از مسئولان خصوصا در بحث اشتغال به طور جدی برخورد نمایند و نتایج آن را به مردم ابلاغ کنند تا در موقعیتی که استان اول بیکار در کشور هستیم، به پیگیری مسئولان نظارتی در خصوص پایان دادن به پارتی بازی و ویژه خواری ها خوش بین شوند.

 

منبع: صبح زاگرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *