برخی بانک های استان در پرداخت تهسیلات رونق تولید هیچ عملکرد مثبتی نداشتند!

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برخی بانک‌های این استان در پرداخت تسهیلات رونق تولید راندمان مطلوبی ندارند، خواهان تسریع در روند پرداخت این تسهیلات شد.

به گزارش حرف مردم، مجید محنایی ظهر امروز در حاشیه نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جلسات این کارگروه به طور منظم در استان برگزار و مشکلات واحدهای تولیدی به صورت موردی بررسی می‌شود، اظهار داشت: هرچند روند حل مشکلات سرعت مطلوب را ندارد اما به آینده امیدوار هستیم، زیرا رفع مشکلات برخی طرح‌ها نیازمند زمان طولانی‌تری است.

وی با اشاره به راندمان پایین برخی بانک‌های استان در خصوص پرداخت تسهیلات رونق تولید افزود: از ۱۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات رونق تولیدی که امسال به واحدهای تولیدی کشور اختصاص یافت، ۴۵۰ میلیارد تومان سهم استان ما بود که برخی بانک‌های استان تاکنون در زمینه پرداخت این تسهیلات هیچ عملکرد مثبتی نداشته‌اند.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برخی بانک‌ها در سطح کشور عملکرد خوبی را داشته‌اند اما نمایندگی آنها در سطح استان عملکرد مطلوبی نداشته گفت: مدیران این بانک‌های توجیهاتی از قبیل روند طولانی پرداخت تسهیلات را ارائه کرده‌اند، اما مقرر شد در نخستین فرصت عملکرد این بانک‌ها مورد بررسی قرار گرفته و به بانک‌های مرکزی آنها منعکس شده و توضیحات لازم در خصوص علت عملکرد پایین این بانک‌ها در قیاس با استان‌های دیگر خواسته شود.

محنایی بیان کرد: امیدواریم بانک‌های عامل در یک ماه آینده طرح‌هایی که متقاضیان مراجعه کرده و توجیه اقتصادی لازم را داشته و اسناد و مدارک لازم را نیز در اختیار بانک‌ها قرار داده‌اند را تعیین تکلیف کرده و تسهیلات رونق تولید به آنها پرداخت شود.

وی ابراز کرد: از ابتدای راه‌اندازی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان تاکنون مشکلات ۲۹ واحد تولیدی برطرف شده و به چرخه تولید برگشته‌اند و تعدادی از واحدهای تولیدی نیز در مرحله خروج از رکود هستند.

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *