مهندس متقی: طرح هادی ۱۴ روستا تکمیل و ۷۰ روستا نیمه تمام هستند

مهندس متقی: بنیاد مسکن شهرستان کهگیلویه در حوزه عمران روستایی در اجرای طرح هادی ۸۲ روستای دو شهرستان از محل اعتبارات استانی،نفت،ملی و ماده ۱۸۰ به مرحله اجراء درآمده است ، که از این تعداد ۱۴روستاتکمیل وتعداد۷۰روستا نیمه تمام می باشد  که پیش بینی می شود تا یکی دوسال آینده همه این روستا ها طرح هادی آن کامل اجرا شود.

به گزارش حرف مردم امروز مهندس متقی ریاست بنیاد مسکن شهرستان کهگیلویه و بمناسبت روز روستا به بیان عملکرد بنیاد مسکن شهرستان کهگیلویه تا مهر ماه ۹۵  در حوزه عمران روستایی،  مسکن شهری و انجمن خیرین مسکن ساز ، بازسازی و بهسازی مسکن روستایی پرداخت.

رئیس بنیاد مسکن کهگیلویه با بیان اینکه ۲۰۶ روستای بالای ۲۰ خانوار در این شهرستان وجود دارد، افزود: از زمان اجرای طرح هادی در سال ۷۲ عملیات این طرح در ۸۴ روستای واجد شرایط شهرستان آغاز شد.

وی با بیان اینکه طرح هادی بر اساس شاخص‌های تعریف شده اجرایی می‌شود،گفت: اجرای طرح در ۱۴ روستای بالای ۲۰ خانوار به بیش از ۹۰ درصد پیشرفت رسیده و در ۷۰ روستای دیگر نیمه تمام مانده است.

متقی اعتبار لازم برای تکمیل هر طرح را حداقل ۴۰۰ میلیون تومان برآورد کرد و افزود: اعتباراتی که امسال به این حوزه اختصاص داده شده است جوابگوی نیاز نیست.

این مسؤول تصریح کرد: اجرا یا تکمیل طرح هادی در روستاها مساعدت مسؤولان را می‌طلبد تا با اختصاص اعتبار از سرفصل‌های مختلف بتوان طرح را در تعداد بیشتری از روستاها عملیاتی کرد.

وی با اشاره به اعتبارات عمرانی سال ۹۴ بنیاد مسکن در کهگیلویه یادآور شد: ۱۸ میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده از محل استانی،ماده ۱۸۰ و نفت در اجرای طرح هادی ۱۳ روستا هزینه شد.

متقی اعتبارات عمرانی سال ۹۵ این حوزه را ۴۷۰ میلیارد ریال دانست و گفت: از این مبلغ ۲۸ میلیارد ریال جهت اجرای طرح هادی در روستاهای شهرستان در نظر گرفته و قرار است در ۶ روستا اجرا شود.

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *