امام جمعه موقت قلعه رئیسی : محرومیت استان ما از نداشتن مسئول ونیروی دلسوز است/صدا وسیما نباید صرفا به گویش یک منطقه از استان اصالت دهد

به گزارش افق دنا؛ حجت الاسلام سید صاحب بذرفشان در خطبه نخست خود در نماز جمعه قلعه رئیسی گفت: «جهاد تبیین»، موضوعی است که ماه‌های اخیر در بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بارها مورد تأکید و اشاره قرار گرفته است و رهبر انقلاب اسلامی ابعاد مختلف آن را توصیف کرده‌اند.

امام جمعه موقت قلعه رئیسی ادامه داد: جهاد تبیین یکی از راهکارهای جذب حداکثری در برابر طرد و راندن کسانی است که احیاناً برداشت صحیحی از حقایق انقلاب و جامعه ندارند و بر اثر تبلیغات و القائات دیگران، دچار تحلیل غلط از واقعیات می‌شوند. به‌ هر حال، عده‌ای هستند که اگر کسانی با آن‌ها هم‌نظر نباشند، آن‌ها را طرد می‌کنند؛ حتی ممکن است کسانی به نام انقلابی‌گری، عده‌ای را طرد کنند یا بعضاً برخورد تهدیدآمیز داشته باشند و چنین افرادی را ضدانقلابی تلقی کنند! تبیین در مقابل این تلقی‌ها قرار دارد.

حجت الاسلام بذرفشان عنوان کرد: تبیین به این معناست که در برابر افرادی که دریافت درستی از انقلاب، مفاهیم انقلاب، پیشرفت‌ها و پسرفت‌های آن ندارند، روشنگری انجام گیرد و به‌عنوان یک راهبرد برای انقلاب، نظام، جامعه و یک کار مستمر تلقی شود.

وی تاکید کرد: این برداشت‌های غلط از مفهوم «جهاد تبیین» را باید اصلاح کنیم.

حجت الاسلام بذرفشان با اشاره به اینکه عقلانیت، بستر مشترک برای همه این مفاهیم و همه تحرکاتی است که در انقلاب اسلامی انجام می‌شود ادامه داد: چون انقلاب اسلامی انقلاب عقلانی است، اگر کسی به گوشه‌ای از فعالیت‌های کشور، نظام و انقلاب نقد دارد، باید بداند که انقلاب، عقلانی است و می‌توان با آن گفت‌وگو کرد؛ همان‌گونه که در آغاز بیانیه «گام دوم» تأکیدشده انقلاب اسلامی باید بماند، اما اینکه چگونه بماند هم برایش مهم است؛ بنابراین، یکی از مهم‌ترین مخاطبان تبیین، نخبگان، مسئولان و مدیران هستند.

امام جمعه موقت قلعه رئیسی تاکید کرد مسائل جهاد تبیین در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد باید جدی گرفته شود و دستگاه‌های مختلف استان باید هریک به تفکیک وظیفه ی سازمان‌ی والبته با حفظ همکاری های بین بخشی، یک بار برای همیشه سند تحولی پیشرفت، آبادانی و خروج استان از سیطره ی واژگان استان محروم، فقیر و… را طراحی و در دستور کار قرار دهد.

وی افزود: استان ما بیش ۲۵درصد نفت و گاز کشور و ۱۰درصد روان ابهاوبیش از ۴۵۰گونه گیاهی دارویی را در بر دارد ولی با این همه منابع جزو استان‌های محروم کشور است استان ما محروم نیست از لحاظ منابع بله مظلوم است استانی که زمین بکر و حاصلخیز دارد واین زمینها به خاطر نداشتن آب مورد استفاده قرار نمیگیرند؛ رود خانه ها جاریست ولی حق استفاده ندارند.

حجت الاسلام بذرفشان محرومیت استان ما از نداشتن مسئول ونیروی دلسوز است عنوان کرد و گفت: هم نمایندگان مجلس هم استاندار باید تلاش کنند زحمت بکشند چرا که نماینده مردم هستند.

وی ادامه داد: در این دولت مردمی باید استان تحول و پیشرفت پیدا کند باید تلاش کنند که دیگر واژه محرومیت در استان معنا نداشته باشد.

حجت الاسلام بذرفشان با انتقاد از عملکرد برخی مدیران تصریح کردند: فتح الفتوح بعضی از مدیران ما این است که اعداد و ارقام برا توزیع بسته‌های حمایتی میدهند و افتخار میکنند و از زوایای مختلف عکس میگرند.

امام جمعه موقت قلعه رئیسی تاکید کرد: ۲۲ درصد جمعیت فعال استان ما رزمنده بوده، که نسبت به جمعیت بیشترین حضور را در جبهه داشتند؛ قریب به ۱۸۸۰ شهید تقدیم این انقلاب کردیم پس صدا وسیمای استان کهگیلویه و بویراحمد باید به همه ی ظرفیت های بالقوه استان مجال بروز ونمود دهد؛ صدا وسیمای استان نباید صرفا به گویش یک منطقه از استان اصالت دهد که گویی انگار همان یک گویش معیار گویش های مختلف مناطق و ایل های استان ماست.

وی افزود: صدا و سیمای استان باید ضمن تولید آثار طنز وسرگرمی و هم چنین ویژه برنامه های مناسبتی در راستای عمل به تکلیف جهاد تبیین به تولید برنامه هایی برای تبیین حقایق اولویت ها، نیازمندی ها وعملکردهای مختلف در سطح استانی بزند.

تبیین آفت های طایفه گرایی و منطقه گرایی به جای شایسته سالاری، اولویت اصلی جهاد تبیین در کهگیلویه و بویراحمد

حجت الاسلام بذرفشان اولویت اصلی استان کهگیلویه و بویراحمد در باب جهاد تبیین را زدودن آفت طایفه گرایی ومنطقه گرایی عنوان کرد و گفت: قطعا یکی از مزایای استان کهگیلویه و بویراحمد، بحث زندگی ایلی و منطقه ای ماست که باعث می‌شود مردمان دیار ما سرشار از حس مودت وهم بستگی و لبریز از عاطفه واحساسات ناب انسانی باشند.

وی در پایان گفت: با وجود این همه مزایا و محاسن قابل تقدیر، با پیشرفت جوامع و غالب شدن حاکمیت مدنی بر شیوه های اداره جامعه، لازم است مسئولان ومردمان استان ما، ضمن باز تعریف ومرز گذاری حدفاصل احترام وحفظ ارزش های قومیتی و ایلی با اسباب حاکمیت مدنی مدرن و شایسته سالار، نسبت رفع ایراد التقاط مباحث قومی وطایفه ای با بحث انتخاب شایستگان ونخبگان اقدام نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *