پول هست، عرضه می خواهد!

حرف مردم گزارش می دهد: سردار مهندس هاشمی در جلسه شورای اداری شهرستان هگیلویه با اشاره به اینکه توفیق حضور خدمت در جبهه های نبرد با رژیم بعث و خدمت بعد از جنگ را در کارنامه خود دارد گفت، وقت شعار تمام شد و مردم کار خودشان را کردن و این مسئولیت ها روزی تمام می شود و ما باید دست به دست دهیم از مسائل سیاسی و قبیله ای دست بکشیم تا شاهد پیشرفت شهرستان باشیم و خجالت آور است که جوانان شهرستان کهگیلویه به دام اعتیاد افتند.

سردار هاشمی در ادامه هین بحث به مدیران حاضر در این جلسه گفت: ۳۷ سال است از مسائل جناحی و باندی در این شهرستان گذشت ولی حاصلی برایم مردم نداشت و اگر در مقابل مردم و مسئولیت خود مسئولیت پذیر نباشیم خدا مارا نخواهد بخشید و من برای کار آمد و باید تقسیم وظیفه کنیم یعنی اینکه اگر در حوزه راه هستیم جاده های در دست کار در شهرستان را تمام کنیم یا اگر در حوزه برق هستیم معابر و خانه ها روستایی را روشنایی بدهیم و از کار خسته نشوید و ما نباید صحنه خدمت را بی هیچ دلیلی ترک کنیم.

مهندس هاشمی نماینده شهرستان کهگیلویه با اشاره به معضلات بیکاری و اعتیاد و خودکشی در شهرستان گفت: استان های همجوار ما راه توسعه را بیش از هر زمان ممکن دارند می پیمایند ولی ما با خودمان می گوییم که نمی شود و پول ندارد، در حالی که پول هست و ما کشوری  پولدار هستیم ولی عرضه می خواهد که سرمایه و تکنولوژی را بیاورد، من باید برای وصول مطالبات مردم پاشنه در اتاق مسئولین را دربیاورم شما هم باید همین طور دنبال تحقق خواسته های مردم باشید و با نشستن کاری پیش نمی رود در حالی که الان بعضی از مردم منطقه دیشموک در کبر زندگی می کنند.

سردار هاشمی با اشاره به موضوع گازرسانی به دیشموک گفت: با این نحوه از شروع بکار این پروژه که فقط ۸ کیلومتر آن به پیمانکار واگذار شدانتقادکرد که این کار باعث می شود که پروژه بر ما سوار شود نه ما بر پروژه چون در حال حاضر پروژه هایی با طول ها و قطر خیلی بیشتر از این پروژه در کشور به ثمر نشست، ایراد گرفت که با این روند کار تا ۲۰ سال دیگر گاز به دیشموک نمی رسد و این خلاف اقتصاد مقاومتی است و باید این پروژه به چند پیمانکار زبده واگزار شود تا کار زودتر انجام شود.

نماینده محترم کهگیلویه با ورود به به بحث حوزه راه گفت: همه استحضار دارند که جاده پاتاوه به دهشت یکی از پروژه های مهمی است که می تواند کهگیلویه را نجات دهد و با پیشرفت ۶۵ درصدی در حال انجام است و با جلسه ای که ۱ ماه پیش با استاندار و راه وشهرسازی و قرارگاه داشتیم، قرارگاه خاتم با وجود طلب از دولت بدون دریافت ریالی پول آمدند شروع بکار کردن و علی رغم وجود این مشکلات حدود۴ کیلومتر از این پروژه را آمده کردند. وان شالله تا سال آینده این پروژه تا پایان سال تمام می شود و آن وقت حاصل این کار را خواهید دید.

مهندس هاشمی نماینده محترم کهگیلویه با انتقاد از ریاست راه و شهرسازی کهگیلویه نسبت به جاده سوق به دهدشت گفت:چرا باید یک جاده ۸ کیلومتری اینقدر طول بکشد وآخر سر تمام نشود و من متوجه مشکلات موجود نمی شوم و شما باید از مدیرکل راه و شهرسازی استان مطالبه گری برای این جاده کنید و اصلا خودتان وارد عمل شود و از ظرفیت های موجود اداره راه و شهرسازی شهرستان استفاده کنید و کار ار تمام کنیدکه خودش مصداق اقتصاد مقاوتی است.

مهندس هاشمی با بررسی موضوع پترشیمی دهدشت گفت:با تلاش دوستان حاضر در شهرشتان و جلساتی که در تهران داشتیم به ثمر نشست و ایستگاه پمپاژ این پروژه و خط لوله این طرح در دست اقدام است و هلدینگ خلیج فارس ۱۲ میلیارد تومان پول هزینه می کنید و پتروشیمی شدنی است و این طرح جز ۴ طرح دارای الویت است.

مهندس هاشمی در ادامه گزارش خود دربارهطرح های شهرستان گریزی به سیمان سپو زدو گفت: عده ای به من گفتند که این پروژه توجیه زیست محیطی ندارد مگرمی شود؟ چون این پروژه مجوز زیست محیطی گرفته و مجوز صنعت ومعدن دارد و باید به مدیرعامل این طرح کمک کنیم و با جلسه ای که با مسئولان استان و کشور داشتیم قرار شد که تنفسی به این مدیرعامل داده شود و من با معاون وزیر صحبت کردم و گفتند که این پروژه توجیه اقتصادی دارد و صادراتی هم هست، چطور کارخانه سیمان مارگون توجیه داره کارخانه پتروشیمی گچساران توجیه داره ولی سیمان سپو نداره؟ اگر اینطور باشه ما باید بشینیم و تکان نخوریم!.

سردار هاشمی در اواخر صحبت خود به این مسئله که روزانه پروژه هایی بزرگ در کشور اجرا می شود گفت: این پروژه های نیمه جان شهرستان ما با روح انقلابی نمی خواند و وقت رسید که کار کنیم در حالی که بیشتر استان ها در حال توسعه خود هستند ما باید درگیر این پروژه های زمین مانده باشیم.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *