قرارداد واردات ۵۰۰ دستگاه واگن خارجی لغو شد

به گزارش « حرف مردم » ، ناصر سراج در پاسخ به این سئوال که دستور وی برای ورود به موضوع واردات تجهیزات نیروگاهی از چین به کجا رسیده است اظهار کرد: بازرسان سازمان بازرسی پیرو دستور صادر شده به  این موضوع ورود کردند اما در حال حاضر از نتیجه بررسی‌ها اطلاع ندارم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: علاوه بر تجهیزات نیروگاهی، در ارتباط با چند موضوع دیگر از جمله واردات واگن‌های قطار ورود کردیم و یک معامله خرید واگن از خارج کشور لغو شد.

سراج توضیح داد: قرار بود طی معامله‌ای ۵۰۰ دستگاه واگن از خارج از کشور خرید و وارد شود اما سازمان بازرسی این قرارداد را لغو کرد و جلوی خرید و واردات واگن‌ها را گرفت.

رئیس سازمان بازرسی درباره علت لغو این قرارداد اظهار کرد: طبق مصوبه هیئت دولت و دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی، دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها حق ندارند در جاهایی که تولید داخل داریم، از خارج از کشور خرید کنند.

به گزارش تسنیم، سازمان بازرسی کل کشور اقدام وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها برای واردات تجهیزات از کشور‌های مختلف را زیر ذره‌بین قرار داده به طوری که ۱۲ اردیبهشت در همین راستا، ناصر سراج به معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی این سازمان مأموریت ویژه داد تا در راستای اجرای سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی، واردات توربین و تجهیزات نیروگاهی دست دوم و نوی چینی را بررسی کند و نتیجه را گزارش دهد.

منبع: نسیم آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *