در فیش ها حقوقی چند ده میلیونی بدنبال ریشه باشیم نه برگ!!

بسم الله الرحمن الرحیم

در فیش ها حقوقی چند ده میلیونی بدنبال ریشه باشیم نه برگ!!

هفته ای که گذشته شاهد اتفاقات تلخی بودیم که کام هر ایرانی را تلخ کرد، از شهادت و اسیر شدن شیرمردان سپاه پاسداران در خان طومان سوریه که نتیجه مذکرات و اعتماد به آتش بس دشمنان اسلام بود تا، عروج نا بهنگام فرمانده یگان تکاوری نیروی دریایی سپاه ، ولی بیش از هرچیز که در این چند روز گذشته نمک بر زخم های جوانان ایرانی زد ماجرای فیش های حقوقی  چند ده میلیونی مدیران ارشد بیمه مرکزی بود.

در این جا باید به دولت محترم که با شعار امید آمد تا در ۱۰۰ روز شکوفایی اقتصادی کند باید بگوییم که با این فیش های حقوقی و امید به پسا برجام اگر ۱۰۰ ماه هم بگذرد تحولی نخواهد شد و اقتصاد مقاومتی که رهبر انقلاب خواستار اجرای آن از سوی دولت فعلی است، تحقق نخواهد شد و گمان بر این است که دولت محترم به دنبال مقاومت اقتصادی است نه اقتصاد مقاومتی!.

فیش هایی حقوق چند ده میلیونی که ارقام آن چشم ها را به خود خیره کرد جز نگرانی برای عامه جامعه چیزی نداشت و این ذهنیت بوجود آمد که بازاشرافی گری بین مسئولین در حال شکل گیری است.

از این ها که بگذریم غفلت دستگاه ها و نهاد های مسئول از این فساد هر فردی را به تامل وا می دارد که مگر این نهادهای مسئول کاری بجز نظارت و بازرسی دارند که به این موارد برخورد نکردند. اما واکنش مسئولین در قبال این واقعه تنها با پذیرش رئیس بیمه مرکزی وعذخواهی آن بعد دریافت مبالغ کلان و جایگزین کردن یکی دیگر از معاونین با فیش حقوقی بالا تعجب همه را درآورد که چرا با این کار سعی در پاک کردن صورت مسئله را داشتند؟ و بدتر از آن انتصاب معاونی که خود از گیرندگان حقوق چند ده میلیونی برای پست ریاست بیمه بود!.

واکنش جالب رئیس کمیسیون برنامه وبودجه مجلس که رابطه خوبی با دولت دارد به خوبی این را برای مان روشن می کند که باید در این فیش های حقوقی چند ده میلیونی به دنبال ریشه باشیم نه برگ ها، در این نامه دکتر تاجگردون به وزیر محترم اقتصاد می گوید که با پذیرش استعفای رئیس بیمه پرونده تفاوت در فیش های حقوقی دریافتی بسته نمی شود و اینکه جناب تاجگردون خطاب به وزیر می گوید قریب به یک سال پیش طی دو دیدار حضوری و تقدیم دو گزارش در دو مرحله به دریافتی های بالای برخی از شرکت ها و موسسات دولتی منجمله بیمه مرکزی و بیمه ایران و چند بانک اشاره داشتم، خود نشان از عمق فاجعه می دهد که گویا هنوز در دیگر بخش ها که به احتمال فراوان به هر دلیل از دید نهاد های نظاری به دور یا پشتوانه قویی دارند، این مبالغ دریافتی به قوت خود باقی است.

این نامه دیر هنگام که از سوی جناب تاجگردون منتشر شد مثل نوش دارو پس از مرگ سهراب بود که وی می توانسن با استناد به همین گزارش ها خیلی پیشتر اقدام کند و ایشان در جایگاه نماینده مردم هستند.

به هر حال دولت محترم بهتر است بجای اینکه دنبال مدیر یه کانال تلگرامی که عکس های مربوط به یک نامزد انخابات مجلس باشد، انتظار می رود همان حکم و حرارت را دی پیگیری فساد در بخش های اقتصادی کشور باشد وسعی در پاک کردن صورت مسئله نباشد.

یادداشت از: سیدمجتبی خوش رفتار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *