ابهام در انتخابات نظام مهندسی کهگیلویه و بویراحمد

روز ۱۶ مهر امسال انتخابات هیات رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان در سراسر کشور برگزار شد و جامعه مهندسی با حضور پرشور در انتخاباتی که کاملا توسط اداره کل راه و شهرسازی استان ها برگزار شد، اعضای هیات مدیره را انتخاب کردند.
لازم به یادآوری است ثبت نام کاندیداهای این انتخابات، تائید صلاحیت‌ها، اعلام اسامی کاندیداهای قطعی، برگزاری انتخابات، اعلام نتایج نهایی انتخابات و نهایتا صدور اعتبار نامه اعضای هیات رئیسه؛ همه توسط راه و شهرسازی صورت می گیرد.
در استان کهگیلویه و بویراحمد، مهندس «مهرداد موحدپور» در رشته برق تمامی مراحل یاد شده را گذراند، بدین معنی که ثبت نام شد، تائید صلاحیت شد، در انتخابات رای آورد و نام وی نیز به نام کاندیدای پیروز اعلام قطعی شد اما در اتفاقی نادر اعتبارنامه به نام رقیب وی یعنی (د.د) صادر شد!
در انتخابات مذکور موحدپور با تعداد آراء چشم گیر۷۵۹ رای و با اختلاف ۲۸۳ رای توانست دیودیده را شکست دهد که علیرغم خواست جامعه مهندسی برای پیروزی موحدپور به معنای «نه» گفتن به دیودیده نیز بود.
با این توضیحات در صورت عدم تحویل اعتبارنامه جناب آقای مهندس موحدپور؛ چندین سوال پیش می‌آید:
۱ – بر اساس کدام ساز و کار آقای موحدپور در انتخابات تائید صلاحیت شد که اکنون بهانه غیر مرتبط بودن مدرکشان بحث عدم واگذاری اعتبارنامه پیش می آید؟ مگر مطابق مواد ۶۶،۶۹ و۷۰ آیین‌نامه اجرایی قانون نظام مهندسی ساختمان در اینباره به صراحت تاکید نشده است!
۲- مگر طبق ماده ۶۶ قانون نظام مهندسی به صراحت نیامده که لیستی که توسط دستگاه نظارت استان در جراید وسایت وزارتخانه منتشر می شود لیست (قطعی و نهایی) است؟ پس چرا اسم ایشان در این لیست قرار داشت؟
۳ – اگر ایشان با اشتباه راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد در انتخابات ثبت نام شده‌اند چرا نام وی توسط وزارت راه و شهرسازی در نرم افزار انتخابات قرار گرفت؟
۴ – چرا پس از اعلام لیست قطعی کاندیداها، مدیرکل دفتر تشکل‌های حرفه ای وزارت راه و شهرسازی به راه و شهرسازی استان ها برای رد صلاحیت یک کاندیدا و تائید صلاحیت فرد دیگری نامه نگاری کرد؟
آیا این درخوست مغایر با ماده ۶۶ وبند ب ماده ۴۴ قانون نیست؟ و آیا این موضوع شائبه وجود جریان مافیایی دروزارت راه و شهرسازی را تائید نمی کند!
۵ – چطور بر اساس مصوبه کمیسیون هم ارزی رشته ها، رشته آقای (د.د) به اصلی تبدیل شده و قابل قبول است (با وجود داشتن کسری واحد) ولی تبدیل رشته موحدپور به اصلی آن هم توسط همان کمیسیون وبدون نیاز به گذراندن واحدهای جبرانی قابل قبول نیست!؟ این یک بام و دو هوا در کدام وزارتخانه دیده می شود!؟
با رسیدن به پاسخ این سوالات امید است، مدیرکل شجاع و با تدبیر راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد، جناب آقای مهندس فدایی همچون دو ماه اخیر که بر عدم واگذاری اعتبارنامه ها پافشاری کرده اند، ثابت قدم بمانند و پای امضاهای خویش که همانا تائید صلاحیت موحدپور و اعلام نام ایشان در انتخابات است بمانند و اجازه ندهند برخی که سال هاست در سازمان نظام مهندسی ساختمان ریشه دوانده اند به استان کهگیلویه و بویراحمد برسند.
اگر واقعا راه و شهرسازی در قبال تائید صلاحیت و اعلام نام موحدپور به عنوان برنده انتخابات تخلف کرده است باید نهادهای نظارتی بررسی و برخورد کنند و اگر تخلفی صورت نگرفته است پس اعطای اعتبارنامه به رقیب بازنده وی مصداق تخلف است که بازهم نیاز به بررسی و برخورد قانونی دارد.
خواست جامعه مهندسی از وزیر با تدبیر دولت امید، صیانت از رای پاک جامعه مهندسی و قطع دست مافیای قدرت است و ایشان نباید اجازه دهند توسط مافیای نظام مهندسی ساختمان دور زده شوند که بر اعتبار حرفه ای و حیثیت وزارت راه و شهرسازی خدشه ای وارد شود.
اگر چنین نشود و رای جامعه مهندسی نادیده گرفته شود، باید روزهای ناخوشی را برای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد متصور شد و قطعاً این موضوع در طوماری که به امضا بخش اعظمی از جامعه مهندسی رسیده است در سفر استانی نیز به گوش ریاست محترم جمهوری خواهد رسید.
امید است در روزهای آتی با تدبیر مدیران دولت تدبیر و امید در راه و شهرسازی این موضوع به خوشی به پایان برسد و جلوی تخلف و فساد گرفته شود و در جامعه باب نشود و مقام عالی وزارت اجازه ندهد قدرت تصمیم گیری یک فرد در وزارت راه و شهرسازی از مدیرکل منصوب شده همان وزارتخانه در استان کهگیلویه و بویراحمد بیشتر باشد.

به گزارش حرف مردم به نقل از پژواک دنا مهرداد موحدپور در گفت‌وگو با اعلام این خبر که اعتبار نامه من را بعد از انتخابات در اقدامی تعجب آور رد کردند، اظهار کرد: این اقدام مهندسی شده است.

منبع: پژواک دنا

2 thoughts on “ابهام در انتخابات نظام مهندسی کهگیلویه و بویراحمد

  • 2016-01-02 در t 05:29
    Permalink

    اقدام جناب دیودیده توهین به جامعه ی مهندسی کشور نه تنها استان استان بوده !!بیانگر گزاف خواهی.خودبزرگ بینی.تحقیر دیگران است.لازم است به دیو عزیزی که همه چی را حق خود دانسته اعلام کنم اگه مهندس موحد پور وسایرین در مقابل این اجحاف بی تفاوت بمانند بدان که هرکاری که دلت میخواهد میتونی انجام بدی.مگه گذشته را فراموش کردی .مگه نمیدانی اگه بحث انتخاباتهای موجود در کشور نبود هرگز جرات ابراز چنین خواسته ای را داشته باشی !!!نگذار به عقب برگردیم ممنون همین انتخاباتها باش وه نتیجه شان را محترم بشمار.!!!!

    پاسخ دادن
  • 2016-01-02 در t 13:25
    Permalink

    اصلا بزرگترین بی احترامی به جامعه مهندسی بوده و ایشون دیگه صلاحیت ندارن و نباید با احساس جامعه مهندسی بازی کنن همیشه استان ما در همه چیز باید عقب باشه آیا باید نشان بدیم که فقط منابع طلب هستیم مگه این نظام مهندسی چه چیزی برای ایشون داره که حاضر نیست بره کنار از همه قشر مهندسین عاجزانه تقاضا دارم پای رای خودشون واییستند

    پاسخ دادن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *