طلاق، مهمان ناخوانده خانواده

هشدار به خانواده ها

چرا امروز شاهد بیشترین آمارطلاق در جامعه هستیم؟ چرا روابط عاطفی هر روز کم رنگ تر شده؟ چرا خیانت ها ، دروغ ها ، دورنگی ها در جامعه به شدت رواج یافته است؟ وهزاران چرای این چنینی که همگی در سکوتی مرگبار فقط نظاره گر آن نشسته ایم .
بانوی امروز بعلت عدم آگاهی وقتی پابه عرصه زندگی مشترک می گذارددر انتظار زندگی شیرینی گام برمیدارد و نیز مردانی که می خواهند هرروز با تلاش ودسترنج خود راهی خانه و خانواده خود شوند وهزاران خاطره زیبا با همسرخودبسازند اما متأسفانه خودشان دربی خبری ، با دست خودشان به سراغ رسانه وفرهنگ غرب می روند بی آنکه بدانند آتشی برخرمن زندگیشان انداخته اند! زنان گلایه مند از اینکه همسرم بعد از مدتی بی مهر و محبت شده و به من توجهی ندارد .مردان میگویند :همسرم هر کاری انجام میدهد غیر از همسرداری وخانه داری. آنها معترضند که.زنان حتی به فرزندان خود توجه ندارند . این مسئله آنقدر خاموش و تدریجی بر زندگی افراد مسلط میشود که خودشان در نهایت کار میگویندنمی دانم ، یکباره از هم پاشید .
با نگاهی تیز بینانه در می یابیم آنچه در رسانه های غربی ارائه میشود جز فحشا ، فساد ، بی بند و باری، بی حیایی ، مصرف گرایی، عزت جسم نه عزت نفس و هر آنچه بنیان برانداز یک روح متعالی است میباشد . زنان شاهد خیانت در رسانه ی غربی بوده و قبح آن کاملاً برایشان از بین می رود و یا آنقدر مسخ زیباییهای کاذب میشوند که دغدغه ی اصلی آنها میشود. حیا و عفت را نشانه می روند و چنین زنی ، برای ارائه ی خود و تعریف و تمجید هایی که باید از همسر خود دریافت کند نه دیگران ، با همسر خود به فضاهایی می رود که همسرش نیز با زنان بی بند و بار دیگر که آنها هم برای ارضای خود دست به چنین کاری زده اند روبه رو می شود و بالطبع هر دو طرف ، ذوب در نگاه و محبت افراد تازه وارد شده که فقط ، لحظه ای به آنها چشم داشته و مدتی آنها را میخواهند. این فقط یک نمونه کوچک از این تهاجم و دستاورد غربی است . خانواده ها بعلت فقر فرهنگی ، عدم آگاهی و ابراز تجدد و یا سرگرمی آن را با دست خود وارد خانه و خانواده خود می کنند . البته بحث در این مورد بسیار مفصل است و مجال در این فضا محدود میباشد . ای کاش تدبیری برای روشن گری و ارتقاء فرهنگ در خانواده ها بشود!

نویسنده: سرکار خانم دکتر بنانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *