ایستگاه برق ۱۳۲/۳۳ کیلوولتی دژکوه در کهگیلویه به بهره برداری رسید

مدیر توزیع برق شهرستان کهگیلویه از بهره برداری ایستگاه برق ۱۳۲/۳۳ کیلوولتی دژکوه در این شهرستان خبر داد.

به گزارش “افق دنا” به نقل از Fars ، ایستگاه برق ۱۳۲ به ۳۳ کیلوولتی دژکوه با توجه به افت ولتاژ شدید برق در شهرستان لنده، کلنگ آن در سال ۱۳۹۸ توسط وزیر وقت نیرو دولت دوازدهم و سایر مسؤولان به زمین زده شد.

این پروژه با احداث خط ۱۳۲ کیلوولت به طول ۴۵ کیلومتر طی این سال‌ها فقط ۱۵ درصد پیشرفت داشت و با عزم راسخ و اهتمام جدی دولت سیزدهم هم‌اکنون به پیشرفت ۱۰۰ درصدی رسیده و با نصب یک دستگاه ترانسفورماتور ۳۰ مگاولت آمپر، در مرحله بهره‌برداری قرار گرفت.

اعتبار هزینه شده برای این پروژه بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان است که بخشی از مشکلات تأمین و پایداری شبکه مناطق هدف را حل خواهد کرد.

بی شک مردم شهرستان لنده، سوق، حوزه دشمن زیاری، چاروسا، دیشموک و حتی قسمتی از شهر دهدشت سال‌های گذشته و خصوصاً تابستان سال ۱۴۰۱، با مشکلات ضعف ولتاژ برق مواجه بوده و شرایط سخت گذشته را به یاد دارند.

با بهره برداری از ایستگاه برق دژکوه، و خالی شدن ظرفیت دو فیدر(خط برق) کنونی سوق – لنده که از ایستگاه سرپری دهدشت تغدیه می‌شوند و منبعد جهت شهرستان کهگیلویه استفاده خواهند شد، تمامی مناطق شهرستانهای کهگیلویه، لنده، سوق، چاروسا و دیشموک دارای برقی پایدار و مطمعن خواهند شد.

شهرستان لنده، سوق و بخشی از روستاهای شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد در سال های اخیر با مشکل نوسان شبکه برق و افزایش خاموشی ها مواجه بود اما اینک با توجه ویژه دولت در حوزه های مختلف بخصوص تامین برق پایدار نور امید در دل مردم این دیار برای توسعه و آبادانی روشن شده است.

در همین راستا مدیر توزیع برق شهرستان کهگیلویه گفت: ایستگاه برق ۱۳۲/۳۳ کیلوولت دژکوه که در مجاورت روستای لیر احداث  و به بهره‌برداری رسید.

عادل‌نسب افزود: تعداد فیدرهای خروجی این ایستگاه، چهار فیدر با هادی ۲۴۰ و میزان باری که از ایستگاه برق سرپری دهدشت کاسته خواهد شد حدود ۲۵ مگاوات خواهد بود، از لحاظ طول شبکه برق با ایستگاه سرپری دهدشت، نزدیک به ۲۰کیلومتر به مرکز بار (شهر لنده) کمتر خواهد شد و با توجه به تقسیم بار روی ۳ فیدر و هادی شبکه که سایز آنها ۲۴۰ می باشد، مطمعنا ضعف ولتاژ شهرهای لنده و سوق و روستاهای تابعه برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *